به گزارش ایرنا هر چند با آغاز محرم فضای استان خوزستان حسینی شده و تا اربعین ادامه داشته اما این شور حسینی در روز اربعین در استان به اوج خود رسیده است.
هم اکنون در همه نقاط استان فضایی حزن انگیز و سراسر غم حاکم است و عاشقان امام حسین (ع) در تمامی کوچه ها و خیابان ها با برگزاری هیات ها و دسته های عزاداری به سینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و عشق خود را به این امام بزرگ نشان می دهند.
در جای جای استان موکبهای عزاداری بر پاست و در این موکبها از عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) با چای، شربت و قهوه پذیرائی می شود.
همچنین مساجد، حسینیه ها و برخی منازل شخصی در اهواز و سایر شهرستانهای استان از شب گذشته و امروز محفل عزاداری ابا عبدالله الحسین است.
پارچه های سیاه و پرچمهای سرخ به نشانه خونخواهی سالار شهیدان بر سر در خانه ها و ادارات واماکن عمومی نماد پایداری خون سید الشهدا و یاران باوفایش در اذهان شیعیان استان است.
مسیرهای اهواز - سوسنگرد - چذابه و آبادان - خرمشهر - شلمچه مملو از عاشقانی است که با پای پیاده عازم کربلای معلی هستند.
برخی به دلیل نداشتن ویزا و یا شرایط قانونی امکان رفتنشان به کربلا مهیا نشد اما با این حال خود را به مرزها یا مناطق دفاع مقدس رسانده و در آنجا به سوک اباعبدالله الحسین و 72 یار با وفایش نشسته اند.
گزارشهای رسیده از شهرهای مختلف حاکی است دسته های عزادار از صبح اربعین تا غروب اربعین در این استان به عزاداری خواهند پرداخت.
گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در خوزستان 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند و عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) هر ساله از این مرزها به کربلا و نجف مشرف می شوند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و 800 هزار زائر ایرانی و 150 هزار زائر خارجی از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عازم عتبات عالیات شدند.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.