به گزارش ایرنا 2 کودک یک و نیم و 6 ساله اهوازی با فاصله کوتاهی به علت ایست قلبی تنفسی راهی بیمارستان شده و کمی بعد از انتقال فوت کردند.
علت مرگ این 2 کودک تا این لحظه اعلام نشده است و شایعات بسیاری در فضای مجازی منتشر شده که از جمله آن استفاده از شربت شپش و ابتلا آنفلوآنزای پرندگان بوده است.
برقراری ارتباط و صحبت با والدین این 2 کودک به علت شرایط نامناسب روحی میسر نشد ولی یکی از بستگان متوفیان اطلاعاتی در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار داد.
این فرد که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تقریبا هفته گذشته بود که کودک اول که یک سال و نیم سن داشت در فاصله کوتاهی تا رساندن به بیمارستان به علت ایست قلبی فوت کرد ، ناگهانی و نامشخص بودن علت مرگ کودک ما را بهت زده کرد.
وی بیان کرد: بعد از دفن بچه اول باخبر شدم که بچه دوم با 6 سال سن هم فوت شده از شدت ناراحتی و تعجب فکر کردیم با یک شوخی روبرو هستیم.
این فرد با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص علت مرگ این دو کودک ادامه داد: طی تماس با دامپزشکی برای بررسی پرندگان در خانه متوفیان حضور یافت و نمونه برداری صورت گرفت و اعلام کردند که شک کردن به این مورد مضحک است.
وی ادامه داد: استفاده از شربت شپش نیز شایعه ای بیش نیست.
این فرد مطلع اضافه کرد: در خصوص موارد مطرح شده در خصوص نسبت دادن علت این موضوع به تجویز پزشک و دارو ، چیزی مشخص نشده است.
وی بیان کرد: برای پیگیری علت مرگ 2 کودک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تماس حاصل کردیم که تیم پزشکی برای نمونه برداری اعزام کردند و نمونه برداری صورت گرفت.
این فرد آگاه اظهار داشت: وزارت بهداشت، پلیس آگاهی و پزشکی قانونی پیگیر علت این موضوع هستند ولی تا امروزمشخص نشده که چه موقع نتیجه اعلام می شود.
وی بیان کرد: مشخص نبودن علت فوت بچه ها خانواده را در فشار و ناراحتی روانی مضاعف قرار داده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دراین زمینه گفت: هیاتی به نیابت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی موضوع عازم اهواز شدند که دکتر عسگری مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت و هیات همراه با همراهی دکتر ورناصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با خانواده متوفیان دیدار و پیام تسلیت مقام عالی وزارت را به خانواده ابلاغ کردند.
فرهاد حمزه لویی افزود: این هیات ضمن حضور در بیمارستانی که کودکان فوت کردند در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند و اعلام کردند تمام همکاران دانشگاه مجدانه پیگیر کشف علت هستند.
وی بیان کرد: سه تیم بهداشت، درمان و غذا و دارو و پزشکی قانونی پیگیر این مساله هستند و منتظر نتیجه قطعی و علمی هستیم ولی تا اعلام نتیجه این بررسیها نمی توان هیچگونه گمانه زنی دراین زمینه کرد.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.