به گزارش ایرنا احمد سیاهپوش روز جمعه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پایانه از لحاظ امکانات و زیرساخت ‌های ایجاده شده نسبت به سال ‌های گذشته دارای توسعه و پیشرفت عمرانی قابل ملاحظه است.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی خوبی در شلمچه ایران و شلمچه عراق به زائران اربعین حسینی ارائه شده گفت: امسال با تمامی توطئه ها و برنامه هایی که دشمن از طریق دستگاه های تبلیغاتی داشت با حضور حماسی زائران اربعین شاهد همایش بزرگ دیگر در جهان اسلام هستیم.
سیاهپوش افزود: تردد زائران اربعین در مسیر شلمچه تا کربلا روان است و خدماتی نیز با کمک دولت و مردم عراق برای زائران تدارک دیده شده و در حال اجراست.
وی تصریح کرد: خودروهای بصره و استان های جنوب عراق برای جا به جایی زائران به کربلا وارد مرز این کشور در شلمچه شدند تا زائران برای تردد با مشکل مواجه نشوند.
سر کنسول ایران در عراق گفت: با توجه به تردد زیاد در روزهای پایانی اربعین معمولا با کمبود خودرو برای جا به جایی زائران در خاک عراق مواجه می شویم که این مشکل نیز امسال کمتر از سال های گذشته است.
وی اظهار داشت: تا صبح امروز حدود 430 هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.
سیاهپوش تصریح کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعینی به کشور اندیشیده شده و انتظار می رود زائران در بازگشت نیز به توصیه ها لازم توجه کنند.
سرکنسول ایران در بصره در سفر به شلمچه روند تردد و خدمت رسانی به زائران را مورد بازدید قرار داد.
13 هزار خادم در مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
شلمچه یکی از 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان است.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.