رضا نجاتی پنجشنبه شب در جریان بازدید از پایانه چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نشست های مشترک مرزی ، هم اکنون سطح هماهنگی ها برای سرعت بخشیدن به عبور زائران اربعین حسینی به حداکثر خود رسیده است و زائران ایرانی بدون معطلی از پایانه شیب عراق راهی شهر العماره مرکز استان میسان می شوند و از آنجا با اتوبوس و خودروهای 'ون 'راهی عتبات عالیات می شوند.
وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه متراکم و پرحجم شده است افزود: با پیش بینی صورت گرفته و سرعت عمل گیت های کنترلی در پایانه چذابه ، هم اکنون عبور زائران به سرعت و دقت کامل انجام می شود.
مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان با مثبت ارزیابی کردن سطح خدمات رسانی مواکب مردمی و مجموعه دستگاههای اجرایی فعال در گذرگاه مرزی چذابه اظهار داشت: رضایت مندی زائران اربعین حسینی نشان دهنده سطح قابل قبول خدمت رسانی به آنان است.
نجاتی با بیان اینکه سطح خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال بهتر و نواقص برطرف شده است افزود: سال به سال شاهد روان تر شدن امور مربوط به تردد زائران و خدمت رسانی به آنان در 2 مرز چذابه و شلمچه هستیم.

** هیچ زائری بدون ویزا از پایانه های مرزی خوزستان به عراق نرفت
مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: با بررسی انجام شده تاکنون هیچ زائری بدون ویزا و گذرنامه از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه به عراق نرفته است.
نجاتی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد قبل از حرکت از شهرهای خود ، ویزای زیارتی خود را تهیه کنند چون در شهرهای مرزی ویزا صادر نمی شود.
وی تاکید کرد : مجازات ورود هر فرد بدون ویزا به عراق ، سه سال زندان است لذا همانطور که قبلا' تاکید شده زائران بدون ویزا به پایانه های مرزی خوزستان مراجعه نکنند.
پارک کردن خودرو فقط در توقفگاههای اطراف 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه و پرهیز از توقف خودرو در کنار جاده ها آخرین توصیه مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان بود.
2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه 2 کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.
تاکنون بیش از 500هزار زائر از این 2 گذرگاه مرزی به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شده اند.
این تعداد زائر معادل 45درصد کل زائرانی است که اربعین پارسال به عتبات عالیات مشرف شده اند.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.