به گزارش ایرنا در سالروز شکست حصر آبادان یگان های نمونه نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان های آبادان و خرمشهر با رژه توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
در این آیین یگان های نمونه سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی، غیورمردان بسیج و عشایر، آمادگی دفاعی خود را برای مقابله با توطئه های دشمنان قسم خورده این مرز و بوم اعلام کردند.
انواع شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله ناوچه رزمی موشک انداز ذوالفقار، شناور عاشورا، موشک انداز طارق در این رژه به نمایش گذاشته شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این آیین با گرامیداشت پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان گفت: رژه نیروهای مسلح در آبادان پیام روشنی برای دشمنان و عوامل وابسته به آنها است.
سرهنگ دوم پاسدار شاپور احمدی افزود:عملیات شکست حصر آبادان سرآغاز شکست های بزرگ دشمنان در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی افزود:بدون شک ملت ایران جنگ اقتصادی را همانند جنگ سخت با پیروزی پشت سر خواهد گذاشت.
عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های مهم در جنگ ایران و عراق است که با رمز نصر من الله و فتح قریب در محور آبادان - شرق کارون در تاریخ پنجم مهر 1360 به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر 77 خراسان انجام شد و منجر به شکسته شدن حصر آبادان و باز پس گیری بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی شد.
به گزارش ایرنا در آئین رژه نیروهای نظامی و انتظامی در آبادان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی استان خوزستان حضور داشتند.
3015/7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.