رضا باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر چهار بندر شهید رجایی، امام خمینی(ره)، انزلی و بندر خرمشهر به شبکه حمل و نقل ریلی متصل اند و از این چهار بندر شهیدرجایی و بندر امام خمینی(ره) با تناژ بالا و درصد رشد سالانه حدود 20 تا 25 درصد فعال هستند.
وی با اشاره به جا به جایی کالا از بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی(ره ) گفت: در سال گذشته بندر امام خمینی(ره) به تناژ سه میلیون تن حمل ریلی و بندر شهید رجایی به 10 میلیون تن رسید و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به رشد 25 درصدی برسد.
باقری با بیان اینکه در استان خوزستان بندر امام خمینی(ره) از فعالیت حمل ریلی خوبی برخورد دار است گفت: انتظار داریم راه آهن یک درصدی ظرفیت حمل و نقل خود را به بندر خرمشهر اختصاص دهد و امید است توسعه و رونق اقتصادی از طریق حمل ریلی انجام شود تا سهم بندر خرمشهر حفظ شود.
وی توسعه و اتصال شبکه ریلی چهار بندر مهم کشور به شبکه ریلی سراسری را از برنامه سازمان بنادر در سال جاری بیان کرد و گفت: در برنامه توسعه امسال اتصال ریلی بندر چابهار، انزلی، آستارا و بوشهر به شبکه سراسری در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر مطالعات بندر انزلی و چابهار در دست اقدام است.
وی کاهش آلودگی محیط زیست و حوادث جاده ای را از مزایای حمل ریلی بیان کرد و گفت: حمل ریلی سبز و از آلودگی محیط زیستی کمتری برخوردار است و همچنین باعث می شود چرخه تامین و لجستیک حمل داخلی تنوع و انعطاف خود را حفظ کند و وابسته به نوع خاصی از حمل نباشد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.