معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هدف از اجرای پروژه عملیات تعمیر و نوسازی خطوط ریلی در بندر امام خمینی(ره) را افزایش توان ناوگان ریلی و توسعه حمل و نقل ریلی در این بندر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیت رضازاده با اشاره به آغاز پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی ۱۳ کیلومتر خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: در مرداد ماه سال جاری، هدف از اجرای این پروژه را افزایش توان ناوگان ریلی و توسعه حمل و نقل ریلی در این بندر دانست.

وی افزود: در این مرحله از پروژه که با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عملیاتی می شود، عملیات تخریب آسفالت، بتن مسلح و غیر مسلح به منظور جمع آوری زیرساخت‌ها و روساخت‌های قدیمی خطوط ریلی داخلی بندر امام خمینی (ره) است و در راستای اجرای پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی، این خطوط در حال تکمیل است.

رضا زاده در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی هفت درصدی این پروژه افزود: پس از اجرای کامل این پروژه که با مبلغ اولیه ای بالغ بر ۲۸۸ میلیارد ریال آغاز شده، ۴۰ دستگاه سوزن تعویض شده و ارتفاع ریل ها نسبت به وضعیت پیشین تغییر محسوسی خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: خرداد ماه سال جاری و با حضور وزیر راه و شهرسازی، پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به طول ۱۳ کیلومتر در دو محور B و سیلو آغاز شد و طبق برآوردها، قرار است طی مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.