محمد مطرودی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به بیان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از آب شور پرداخت و افزود: شوری آب رودخانه کارون موجب نابودی 100 درصدی بیش از 12 هزار اصله نخل پاجوش و مثمر شد.
وی از کاهش 50 درصدی عملکرد هشت هزار اصله نخل مثمر خبر داد و گفت: علاوه بر این 190 هکتار کشت سبزیجات و 140 هکتار یونجه نیز به دلیل شوری آب از بین رفت.
مطرودی اظهار داشت : در سال گذشته بیش از 19 هزار و 500 اصله انواع پاجوش نخل در خرمشهر کاشته شد و از این میزان 70 درصد آن شامل اصله پاجوش نخل از نوع برحی و سایر ارقام پاجوش از بین رفت.
وی تلف شدن 60 راس دام سنگین را از دیگر خسارت وارده ناشی از خشکسالی امسال برشمرد و گفت: 50 راس دام سبک و 400 قطعه طیور نیز در سطح روستاهای خرمشهر تلف شدند.
مطرودی در ادامه گفت: به منظور بررسی خسارت وارده به بخش کشاورزی، دامداری و شیلات شهرستان خرمشهر قرار است نمایندگانی از وزارت کشور و مدیریت بحران وزارت کشور به این شهرستان سفر کنند تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان ماهی قرار گیرند.
به گزارش ایرنا شهرستان خرمشهر سه هزار و 700 هکتار نخلستان دارد که از این میزان 2 هزار و 100 هکتار از آن بارور و یک هزار و 600هکتار نهال یا غیر بارور است.
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است که کشاورزان بخشی از آنرا به صورت خارک و رطب برداشت و در بازارهای داخلی عرضه می کنند.
شهرستان خرمشهر بیش از 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
140 واحد دامپروری شیری و 130 واحد دامپروری گوشتی در شهرستان خرمشهر وجود دارد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.