به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حیدرعباس زاده روز پنجشنبه افزود: نیروی انتظامی همگام با پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی با گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه عاشورا، با کمال افتخار در راستای تامین نظم و امنیت و خدمت به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران انجام وظیفه خواهد کرد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده همچون سال های گذشته تدابیر لازم برای ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا پیش بینی شده تا خیل عظیم عزاداران حسینی با نظم و امنیت کامل در مجالس عزاداری و هیات ها به مراسم خود بپردازند.
وی افزود:در این طرح ها که با حضور فعال و خردمندانه ماموران پلیس در دهه اول محرم به اجرا در می آید عبور و مرور شهروندان و دسته های عزاداری تسهیل و نظم و امنیت آنها برقرار خواهد شد.
فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: با توجه به جلساتی که با مسئولان هیات های عزاداری برگزار شده امیدواریم با همکاری آنها، تردد دسته های عزاداری بدون مشکل انجام و نظم و امنیت برقرار شود.
وی اهم برنامه ریزی پلیس در ماه محرم را شناسایی محل‌ها و مسیرهای برگزاری عزاداری حسینی اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیات‌ها و ارایه نکات ایمنی، انضباطی، ترافیک ، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس برای تعامل و همکاری مطلوب، برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای یاران محرم هیات‌های عزاداری و اجرای تمهیدات ترافیکی در مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی بیان کرد.
فرمانده انتظامی خوزستان با تاکید بر این موضوع که آیین هیات‌های عزاداری با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و در ساعت تعیین شده انجام و پایان پذیرد، افزود: مسئولان هیات‌ها همچون سال های گذشته خود مراعات مسایلی چون رعایت حقوق شهروندی و ایجاد نشدن مزاحمت صوتی برای همسایه ها را خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه امسال همیاران محرم و پلیس افتخاری در کنار هیات های عزاداری حضور خواهند داشت، بیان کرد: همیاران محرم و پلیس افتخاری برای برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی در کنار نیروی انتظامی حضور فعال خواهند داشت.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.