به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر خوزستان افزود: تعاونی های تولیدی می توانند با تجمیع اندک سرمایه اعضا، اعتبار مالی را در خدمت تولید ملی بیاورند و به افزایش تولید کمک کنند.
وی با اشاره به این مطلب که تعاونی ها یکی از ارکان مهم در تولید و اقتصاد هستند تصریح کرد: در واقع تعاون در بخش توسعه و اشتغال نقش بسیار موثری دارد.
به گفته استاندار خوزستان حضور مردم در صحنه اجتماعی می تواند به کوچک شدن دولت کمک کند و از سنگین شدن هزینه ها جلوگیری کند، مردم می توانند با حضور خود در بخش های مختلف از جمله تعاونی ها به عنوان حلقه اتصال میان سازمان ها و ادارات عمل کنند.
وی ادامه داد: روحیه جمعی و ایجاد شبکه های ارتباطی مطلوب از خصوصیات مردم و تعاونی ها است و باید به این مسایل نگاه جدی داشت.
به گفته شریعتی خوزستان در 2 سال متوالی دارای چهار تعاونی برتر ملی شده است که نشان از توان و ظرفیت بسیار خوب استان در بحث تعاونی ها دارد.
وی با بیان اینکه سیاست توسعه بیشتر از هر چیز تمرکز بر افزایش تولید داخلی و ملی دارد خاطر نشان کرد: نقش تعاونی ها در حوزه توسعه اقتصادی، بازاریابی و فروش واضح است و باید نسبت به توسعه این بخش اهتمام ورزید.
استاندار خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: دولت در سال جاری یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص داده که سهم استان خوزستان از این عدد حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال می باشد که فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری است.
از 23 تعاونی برتر خوزستان در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان تجلیل شد که این 23 تعاونی برتر شامل چهار تعاونی برتر کشوری و 19 تعاونی برتر استانی هستند.
این تعاونی های برتر در حوزه های تولید، توزیع، مصرف و خدمات در بخش های کشاورزی، صنعت و... فعالیت می کنند و توانسته اند با عملکرد خودحائز رتبه برتر تعاونی های استان شوند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.