حمید قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خانواده های عشایر مانع ادامه تحصیل دانش آموزان دختر خود درمدارس مسیرهای طولانی می شوند از این رو تاسیس مراکز شبانه روزی دخترانه به ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالاتر کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه 15 مرکز شبانه روزی برای دانش آموز عشایر خوزستان وجود دارد گفت: تاسیس 6 مرکز شبانه روزی دیگر برای دانش آموزان عشایر در خوزستان نیاز است.
وی افزود:امسال مرکز شبانه روزی پسرانه در مقطع متوسطه در منطقه سوسن در شهرستان ایذه تاسیس می شود.
قنبری گفت: یکی دیگر از عواملی که ازبازماندگی تحصیلی دانش آموزان عشایری جلوگیری می کند تامین هزینه رفت و آمد دانش آموزان مناطق دور افتاده است.
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان درادامه بیان کرد: سالانه مبلغ 700 میلیون ریال برای تامین هزینه رفت و آمد دانش آموزان عشایر به خوزستان پرداخت می شد این در حالی است که اعتبار مورد نیاز برای این موضوع 2 میلیارد ریال است و با توجه به افزایش هزینه ها ،به سه میلیارد ریال اعتبار برای امسال است که هنوز هزینه ای در این مورد پرداخت نشده است.

** 40درصد مدارس عشایر به بازسازی نیاز دارند
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان درادامه بیان کرد: امسال اعتبار قابل توجهی برای تعمیر و بازسازی مدارس ساختمانی فرسوده عشایر در خوزستان تخصیص داده نشد.
قنبری ادامه داد: 650 مدرسه عشایری در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 88 مدرسه کانکسی و 140 مدرسه چادری هستند.

** مدارس عشایر خوزستان هوشمند سازی شدند
قنبری بیان کرد:مدارس عشایر خوزستان با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید 70 رایانه هوشمند سازی شدند.
وی با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و دفاتر عشایر خوزستان تامین شده افزود: اولویت در توزیع رایانه ها در مدارس عشایری مدارس چادری است و هدف از انجام این کار اجرای عدالت آموزشی است.
بیش از 15 هزار دانش آموز عشایری در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.