ناجی شهیب زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هزینه جمع آوری، صندوق و حمل و نقل خرما تا درب کارگاه نیز از سوی کارگاه های بسته بندی خرما مشخص می شود.
وی سطح زیر کشت نخیلات در آبادان را 13هزار هکتار اعلام کرد و افود: عمده خرمای تولیدی شهرستان آبادان از نوع استعمران است که جنبه صادراتی دارد.
وی افزود: محصولات با کیفیت نخلستان های آبادان امسال به روسیه و کشورهای اقیانوسیه صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: سال گذشته حدود 65 هزار تن انواع خرما، خارک و رطب از سطح نخیلات شهرستان آبادان برداشت شد اما امسال به دلیل شرایط خشکسالی و کمبود آب برای آبیاری نخیلات پیش بینی حدود 50 درصد کاهش محصول شده است.
شهیب زاده با بیان اینکه شوری آب تا 70 درصد بر روی کیفیت محصول خرما تاثیر گذار بوده گفت:شوری آب کاهش کیفیت محصول خرمای منطقه را در پی داشت.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: نخلستان های آبادان در پایین دست رودخانه های کارون و بهمنشیر قرار دارند و کاهش دبی آب شیرین این رودخانه ها باعث افزایش شوری آب و در نهایت تاثیر مستقیم آن بر کشاورزی و نخلستان های آبادان شد.
خرما از سوغاتی های استان های جنوبی کشور به ویژه خوزستان است که دارای خواص و انواع مختلفی است. برحی، گنطار، بریم، زاهدی استعمران چند گونه معروف از انواع خرماهای مرغوب آبادان هستند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.