در این یادداشت می خوانیم:
کشف انبارهای کالاهای احتکار شده طی چند روز گذشته رقمی قابل توجه بود؛ حدود 14 انبار مملو از کالا و دارو، رقمی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت.
از جانبی تلاش تیم های عمل کننده را نشان می دهد و از سویی از حمایت و اطلاع رسانی مردم حکایت دارد. البته همکاری های مردمی در حدی بود که دادستان نیز گفت نقش مردم در این کشفیات کارساز و کارگشا بوده و از آنان تشکر کرد. بالاخره باید از همه آن هایی که مسئولان را یاری دادند تا سودجویان نتوانند مایحتاج مردم را مورد سودجویی قرار دهند تشکر کرد. البته برخی شنیده ها حاکی است که بعضی از عوامل تیم های عمل کننده در شب های گذشته تا سحرخوان بیدار بودند و با هوشیاری و چراغ خاموش، محتکران مال اندوز را غافلگیر کردند؛ خسته نباشید جزاکم ا...‌خیراً.
اما آقای دادستان، دو نکته قابل توجه است و برای افکار عمومی بدون علامت سوال نیست؛ از جمله این که سرنوشت کالاهای کشف شده چه می شود؛ آیا به شبکه توزیع تزریق می شود؟ چه برنامه ای وجود دارد که پس از توزیع، دومرتبه مورد استفاده سودجویان قرار نگیرد؟ بالاخره چه زمانی اقدامات انجام گرفته در خصوص کالاهای احتکار شده نتیجه می دهد که در شرایط بازار موثر باشد و مانعی برای توفان گرانی شود؟ نکته دیگر این که دستگاه قضا چه برنامه ای برای محتکران دارد؟ این که دارویی که به شکل مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارد یا دیگر کالاهایی که در سفره مردم نقش مستقیم دارد احتکار می شود آن هم به صورت غیربهداشتی و غیرعلمی چه حکمی دارد؟ افکار عمومی از مدعی العموم انتظار اجرای قانون بدون فوت وقت را دارند. قطعاً اگر اجرای قانون شامل زمان شود آثار بازدارندگی آن چندان نخواهد بود و تاثیر چشمگیری نخواهد داشت. بدیهی است کشف کالاهای احتکار شده و اجرای قانون در خصوص محتکران زمانی می تواند مفید باشد که افکار عمومی نتیجه محسوس آن را ببینند و در غیر این صورت قانون مبارزه با معلول جامه عمل نخواهد پوشید، به خصوص برخی ها که در جلسه کارگروه تسهیل از سوی مدعی العموم به رد پای آن ها اشاره شده بودکه ردیف مسئولیت دارند آیا آن دسته از افراد فقط محتکرند یا فراتر؟ جان سخن این که مردم چه زمانی آثار کشفیات و مجازات محتکران را شاهد خواهند بود. افکار عمومی منتظر اجرای قانونند.
منبع: روزنامه خراسان شمالی
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.