به گزارش ایرنا، مهدی امیدوار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتاق اصناف تلاش دارد تا ارتباط خوبی میان مصرف کننده و تولید کننده برقرار باشد و با وجود افزایش نرخ ارز در 10 روز گذشته که سبب تنش در بازار شده، جو بازار مرکز استان آرام است.
وی با بیان اینکه در بازار استان گران فروشی نداریم و یا خیلی کم است افزود: بیشتر کسبه استان مستاجر هستند و تولیدکننده بزرگ نداریم و بنکدار و یا عمده فروش بزرگ در بجنورد نیست به همین لحاظ عامل گرانی در داخل نیست و زمانی که افزایش قیمت رخ می دهد، در بازار استان تاثیر می گذارد.
رئیس اتاق اصناف بجنورد تصریح کرد: بازاریان ما بر اساس قانون و با محاسبه سود قانونی، جنس را به در بازار عرضه می کنند و مشکل گرانفروشی در بازار وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بازرسان ما بر بازار نظارت داشته و قیمت ها را رصد می کنند.
امیدوار گفت: سال گذشته سه هزار و 978 مورد نظارت و بازرسی از بازار مرکز استان انجام شد است که 170 مورد فرم تخلف ثبت شده و 398 شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی افزود: در بهار امسال نیز 960 مور بازرسی از بازار مرکز استان انجام شده، 38 مورد فرم تخلف به ثبت رسیده و 87 فقره شکایت نیز رسیدگی شده است.

* جنس در بازار کم است
امید وار با تاکید بر اینکه بازار متلاطم در مرکز استان نداریم و امنیت و ارامش در بازار برقرار است گفت: در مقایسه با سایر استان ها، وضعیت مدیریت شده است.
وی در باره تنش ها در بازار موبایل گفت: ارزی که قرار بود داده شود، محقق نشد و در بازار با کمبود جنس روبه رو شدیم.
وی افزود: در زمینه ثبت سفارش در وزارت خانه تغییراتی ایجاد شده و جنس به راحتی وارد کشور نمی شود، علاوه بر آن قرار بود ارز 42 هزار ریالی تامین شود که با تاخیر انجام شد.
امیدوار گفت: اکنون و با وجود افزایش قیمت ها، مشکل بزرگ بازار، نبود جنس است البته، این تصور که اجناس در انبارها احتکار می شود و به بازار تزریق نمی شود، کاملا مردود است و این اتفاق در استان نیافتاد است.
رئیس اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون تقاضا در بازار زیاد شده اما عرضه کم و جنس در بازار کاهش یافته است.
در بجنورد، مرکز خراسان شمالی 12 هزار کسبه فعالیت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.