دکتر محمد فرامرز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع اعتبار مصوب شده 80.6 میلیارد ریال برای طرح کویر مرکزی، 10 میلیارد ریال برای سیل گلستان، 77.6 میلیارد ریال به اترک و چهار میلیارد ریال برای طرح آبخیزداری در حوزه سدهای موجود است.
وی با بیان اینکه این اعتبارات با تخصیص 100 درصد و نقدی است افزود: تمامی اقدامات مربوط به حوزه مدیریت جامع از اعتبارات صندوق شامل پروژه مکانیکی، کاداستر اراضی ملی، آموزش و ترویج، حفاظت و قرق و توانمندسازی جوانان محلی انجام می شود.
فرامرز هدف از اجرای طرح آبخیزداری در خراسان شمالی را کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و تغذیه آب‌های زیرزمینی عنوان کرد.
به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تاکنون عملیات آبخیزداری در سطح 280 هزار هکتار از اراضی ملی استان انجام شده است که هم اکنون 20 هزار هکتار نیز در دست اجرا است.
خراسان شمالی یکی از استان های سیل خیز کشور است که سال های گذشته جریان سیل های مخرب خسارت زیادی را به بخش های مختلف کشاورزی، عرصه های طبیعی، امور زیربنایی و واحدهای مسکونی وارد کرده است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.