عزیز الله نظام دوست روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حدود 9 درصد از اراضی ملی و دولتی خراسان شمالی دارای سند به نام دولت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در راستای دستورالعمل از ابتدای اجرای طرح تاکنون، 451 هزار و 527 هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی در این استان سند تک برگی صادر شده است.
وی گفت: شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی دولتی و عمومی، جلوگیری از زمین خواری، ایجاد زیرساخت آمایش سرزمین برای تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی و دولتی از اهداف این طرح است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح گفت: امسال برای صدور این میزان اسناد تک برگی، هفت میلیارد و 163 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
نظام دوست با بیان اینکه در سال گذشته 170 هزار و 594 هکتار سند تک برگی کاداستر در این استان صادر شد افزود: بیشترین سند مالکیتی تک برگی صادر شده در طرح کاداستر مربوط به جاجرم با 121 هزار هکتار می باشد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.