به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان حجت الاسلام اسدالله جعفری از تشکیل کمیته ای برای تسریع در رسیدگی به پرونده های مهم اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: از تمام حوزه های قضایی استان شامل دادسراها، دادگستری ها و تجدید نظرها خواسته ایم تا قضات ویژه را برای حضور در این کمیته اعلام کنند.
وی افزود: با معرفی قضات ویژه این کمیته با هدف سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی و اداری مهم تشکیل شد تا با تسریع در حصول نتیجه، حالت بازدارندگی در بروز این گونه تخلفات داشته باشد.
این مقام قضایی از صدور رای اولیه برای متهمان پرونده کارخانه آلومینای جاجرم خبر داد و اظهار داشت: در سال 93 دیوان محاسبات عملکرد این شرکت را در بین سال های 89 تا 93 مورد بازرسی قرار داده بود که تخلفات کلان و گسترده ای شناسایی شد و به دنبال آن در شعبه بازرسی پرونده تشکیل و به مدت13ماه تحقیقات جامعی صورت گرفت، در این راستا 12 متهم شناسایی و 9 عنوان مجرمانه متوجه این افراد شد.
وی گفت: این پرونده شامل هشت هزار و 408 برگ و 22 جلد است که در سوم خردادماه 1397 در دادگاه کیفری یک رای آن صادر شده و از زمان ابلاغ به مدت 20روز حق اعتراض داده شده که بعد از آن رای قطعی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان افزود: چهار نفر از این تعداد متهم تبرئه و برای هشت نفر دیگر محکومیت هایی همچون مجازات حبس، شلاق، انفصال از خدمات دولتی، ردمال و بیش از 67 میلیارد ریال جزای نقدی در نظر گرفته شده است.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: در سال گذشته در مجموع 162 هزار و 238 پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که به 160 هزار و 707 فقره آن رسیدگی و مختومه شد و 14 هزار پرونده نیز از ابتدای فروردین امسال، موجودی دادگستری استان است.
حجت الاسلام جعفری افزود: تفاوت آمار نیز به موجودی پرونده‌های سال‌های گذشته بر می گردد، در خصوص اجرای احکام نیز سال گذشته 38 هزار و 429 فقره پرونده ایجاد که از این میزان 35 هزار و 429 مورد مختومه شد.
وی همچنین به وضعیت ازدواج و طلاق در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال 95، دو درصد افزایش و ازدواج نیز چهار درصد کاهش داشته است.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.