به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محل ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: اولویت مهم سفر وزیر کشور به استان، بازدید از مرزها بود که خوشبختانه در این باره امنیت خوبی در مرزهای استان حاکم است.
وی افزود: ارتقای توان و تجهیزات برای پاسداری از مرزها، بهبود وضعیت جاده های مرزی و انسداد مرزها از جمله مواردی بود که در سفر وزیر کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به وجود بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک میان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان گفت: خوشبختانه مرزهای استان از امنیت خوبی برخوردار است که وزیر کشور هم در این زمینه ابراز رضایت کامل کردند.
سردار مظاهری اظهار داشت: رسیدگی به آسیب های اجتماعی استان و بررسی راهکارها برای حل آن نیز در نشست های مختلف، مورد رصد و بررسی قرار گرفت تا تصمیم های لازم در باره آن اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی از آسیب های اولویت دار استان هستند، درباره آسیب سرقت در استان گفت: وقوع آسیب سرقت در خراسان شمالی به نسبت جمعیت، از میانگین کشوری پایین تر است.
وی تصریح کرد: خراسان شمالی یک درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و 0.7 درصد از سرقت های کشور مربوط به این استان است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: اعتیاد، بیکاری، وضع نامناسب اقتصادی و کمبود درآمدها از عوامل وقوع سرقت در جامعه است.
وی افزود: در 2 ماهه امسال شمار پرونده های سرقت های مهم به صورت محسوس کاهش داشته است اما سرقت های خرد همچون سرقت از خانه باغ و یا سرقت از ساختمان های در حال ساخت بیشتر شده است.
سردار مظاهری دربخش دیگر سخنان خود با تاکید بر نقش مردم در ایجاد امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: خوشبختانه مردم، رسانه ها و دستگاه های مختلف در این استان در ایجاد و ارتقای امنیت در جامعه همراه بوده اند.
وی با تاکید بر اینکه وجود احساس امنیت در جامعه از وجود امنیت مهم تر است اظهار داشت: رسانه ها در ایجاد احساس امنیت نقش کلیدی، تاثیر گذار و حساس دارند و باید تلاش کنند تا در اطلاع رسانی ها، دقیق و صادقانه عمل کنند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: خوشبختانه امنیت پایدار در خراسان شمالی برقرار است و به عنوان استان کم جرم در سال گذشته معرفی شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.