به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسدالله جعفری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مجازات متهمان اقتصادی کارخانه آلومینای جاجرم صادر شده اما با توجه به اینکه حق اعتراض وجود دارد این رای هنوز قطعی نیست.
وی افزود: بعد از پایان مهلت اعتراض رای قطعی در رسانه ها منتشر خواهد شد.
وی اظهار داشت: در سال 93 دیوان محاسبات عملکرد این شرکت را در بین سال های 89 تا 93 مورد بازرسی قرار داده بود که تخلفات کلان، گسترده و وقوع جرم شناسایی شد که توسط دستگاه های مسئول این موارد بررسی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته 162 هزار و 238 فقره پرونده از دادسرها، محاکم حقوقی، تجدید نظر و شوراهای حل اختلاف به ثبت رسیده که از این تعداد 160 هزار و 707 فقره رسیدگی و مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: 14 هزار و 777 فقره پرونده نیز موجودی در سال جاری است که برخی از پرونده ها مربوط به سال های گذشته است.
این مسئول تعداد شعبه های حل اختلاف استان را 140 مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت 46 هزار و 414 فقره پرونده به شعبه های شورای حل و اختلاف این استان رسیده بود که از مجموع این تعداد 11 هزار و 999 پرونده منجر به صلح و سازش شده است.
حجت الاسلام جعفری گفت: 32 درصد پرونده های رسیده به شورای حل و اختلاف این استان سازش شده است.
وی در خصوص اجرای احکام نیز گفت: سال گذشته 38 هزار و 429 فقره پرونده ایجاد شد که از مجموع این میزان 35 هزار و 429 مورد مختومه شد.
وی در زمینه پرونده های مهم نیز اظهار داشت: 16 پرونده قصاص نفس تشکیل شد که ازاین تعداد 13 مورد گذشت انجام شد.

* کمبود 108 قاضی در خراسان شمالی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: از نظر نیروی انسانی 261 پست مصوب قضایی داریم که هم اکنون 153 قاضی در این استان فعالیت دارند که با کمبود 108 نفر نیرو مواجه هستیم.
حجت الاسلام جعفری افزود: از نظر اداری نیز یکهزار و 274 پست مصوب وجود دارد که 469 نفر هم اکنون کارمند وجود دارد، تنها 37 درصد کادر اداری دادگستری کل استان نیرو دارد.
وی در ادامه پنج جرم اول استان را نیز شامل ضرب و جرح، سرقت، توهین به اشخاص عادی، تصادف و تهدید عنوان کرد و افزود: در امور حقوقی خواسته ها شامل مطالبه وجه، دادرسی، خسارت دیه و مطالبه نفقه است.
حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: در این خصوص ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده است که در راستای حمایت از سرمایه گذار، رفع موانع تولید و رونق اقتصادی فعالیت خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه نباید هیچ واحد فعال تولیدی در استان تعطیل شود گفت: دستگاه های اجرایی و بانکها در این خصوص همکاری داشته باشند و موانع را برطرف کنند، نباید واحد های تولیدی برای مطالبات معوقه تعطیل شوند، چرخه تولید تعطیل نشود.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.