به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سرقت به عنف یک آرایشگاه زنانه بجنورد اظهار داشت: اصناف باید در تامین و ارتقای امنیت واحد خود حساس باشند زیرا ارتقای ضریب امنیتی واحدهای صنفی و رعایت توصیه های انتظامی به جلوگیری از دستبردها و سرقت ها کمک می کند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند سارقان به عنف آرایشگاه زنانه شهر بجنورد در کمتر از 48 ساعت گفت: سارق با همدستی سه نفر با ورود به آرایشگاه و با تهدید سلاح سرد، طلا و جواهرات و تلفن همراه افراد را به سرقت برد.
سردار مظاهری با بیان اینکه سارقان، نقشه سرقت از منزل و سرقت از آرایشگاه دیگر را در سر داشتند افزود: خراسان شمالی به لحاظ امنیت در رده سه استان کم جرم کشور است و پلیس همواره به اصناف توصیه کرده که با استفاده از تجهیزات امنیتی از بروز مشکل جلوگیری کنند اما گوش ها بعضا به این حرف ها بدهکار نیست.
وی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می دهیم توانمندی پلیس به گونه ای است که در کمترین زمان جرائم را شناسایی و با هر گونه تخلف برخورد می کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در پلیس آگاهی استان در سال جاری گفت: بر اساس آخرین آمار، امسال 75 فقره پرونده تخلف در اداره مبارزه با جرائم جنایی تشکیل شده است و 13 نفر نیز در جرائم مختلف دستگیر شده اند که کشف 2 فقره پرونده قتل از مهم ترین پرونده ها است.
سردار مظاهری افزود: در زمینه مبارزه با سرقت نیز در این مدت به 525 فقره پرونده رسیدگی شده است که 375 فقره از این پرونده ها منجر به کشف شده و 63 نفر سارق و مالخر دستگیر شده است.
وی گفت: در رسیدگی به 11 فقره پرونده جرائم اقتصادی نیز 15 نفر در زمینه هایی چون زمین خواری، ربا خواری و تسهیلات بانکی دستگیر شده است که ارزش ریالی این تخلف ها هشت میلیارد و 150 میلیون ریال گزارش شده است.
وی افزود: در این مدت 168 فقره پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری به ارزش 27 میلیارد و 385 میلیون ریال رسیدگی شده است و 120 نفر نیز در این زمینه دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: در رسیدگی به 30 فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا، 83 هزار و 261 قلم انواع کالا شناسایی شده که ارزش این پرونده ها بیش از 2 میلیارد و 58 میلیون ریال به ثبت رسیده است.
سردار مظاهری در بخش دیگر سخنان خود درباره حادثه های پس از تجمع های اعتراض آمیز رانندگان گفت: در برخی محورهای مواصلاتی استان، افرادی با سنگ پرانی به سمت کامیون ها ایجاد مزاحمت کردند که البته تمام عوامل شناسایی و دستگیر شده اند.
به گفته وی افرادی در فضای مجازی به این موارد دامن زده بودند که شماری از ادمین های گروه ها و یا کانال ها نیز شناسایی و به آنان تذکر لازم داده شد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: حادثه های سنگ پرانی در شهرستان ها از جمله گرمه، جاجرم، مانه و سملقان گزارش شد و اکنون امنیت در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان برقرار است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.