غلامرضا عوض زاده در تازه ترین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: دستگاه ها در خصوص تامین خودرو با آموزش و پرورش همکاری کنند و وسایل نقلیه خود را در اختیار آنان بگذارند.
وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند افزود: همچنین آموزش و پرورش برای شهریه دانش آموزان پیش دبستانی سخت گیری نکند، پایین بودن درآمد خانواده ها و وضعیت معیشتی نیز باید در نظر گرفته شود.
مدیر آموزش و پرورش مانه و سملقان نیز گفت: سال گذشته تعداد یکهزار و 54 نفر از این شهرستان در کنکور سراسری شرکت کردند که امسال این رقم به یکهزار و 223 نفر رسیده است.
ابوالفضل جنتی سراب اظهار داشت: در رشته علوم انسانی 301 نفر در کنکور سراسری شرکت کرده اند که از این تعداد 180 متقاضی دختر و 121 متقاضی پسر هستند.
وی با بیان اینکه در رشته تجربی 572 متقاضی در کنکور سراسری شرکت داشته اند افزود: از این تعداد 358 متقاضی دختر و 214 متقاضی پسر است.
جنتی تعداد متقاضیان رشته ریاضی را 77 نفر اعلام و عنوان کرد: از این تعداد 61 پسر و 16 متقاضی دختر هستند، که متاسفانه آمار این رشته روز بروز در حال کاهش است.
وی با اشاره به سنجش دانش آموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستانی اظهار داشت: بر اساس آمار سال های گذشته 70 درصد از کودکان بدو ورود به پیش دبستانی و ابتدایی از سنجش باز می ماندند که هم اکنون این آمار به 99 درصد رسیده است.
مدیر آموزش و پرورش مانه و سملقان افزود: سال گذشته در پایه اول ابتدایی این شهرستان دو هزار و 100 دانش آموز سنجش شدند.
وی اظهار داشت: برای سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان روستایی کمبود وسیله نقلیه داریم که از اداره ها خواستار کمک در تامین وسایل نقلیه هستیم.
شهرستان 110هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و 18هزار دانش آموز دارد که دو هزار فرهنگی تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.
7183/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.