به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: هم اکنون رویکرد استانداری افزایش شمار زنان در جایگاه های مدیریتی این استان است که در حوزه های مختلف آغاز شده است اما در حوزه عمرانی تاکنون زنان بکارگیری نشده اند.
وی بر افزایش نقش آفرینی جوانان و اقوام نیز در حوزه های مدیریتی این استان تاکید کرد.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر تقویت مدیریت های محلی، تسهیل فعالیت های سازمان های مردم نهاد و واگذاری امور به آنان و کمک به توسعه متوازن به خصوص مناطق محروم و مرزی تاکید کرد.
صالحی با بیان اینکه صرفه جویی منابع آبی و افزایش بهره وری آب باید مورد توجه مسئولان گیرد گفت: راندمان بهره وری آب در بخش کشاورزی این استان قبل از دولت یازدهم 37 درصد بود هم اکنون این شاخص به 47 درصد رسیده است که تا سال 1400 باید راندمان بهره وری آب به 60 درصد برسد.
وی بر بستن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از برداشت بیش از حد آب از چاه های مجاز تاکید کرد و اظهار داشت: باید حدود 25 درصد پروانه های مجاز نیز کم شود.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر تقویت کشت گلخانه ای نیز در راستای صرفه جویی آب، افزایش بهره وری و اقتصادی کردن بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: یک هزار هکتار زمین یکپارچه مجهز به سامانه آبیاری نوین بزودی افتتاح خواهد شد، یکپارچه سازی باعث افزایش بهره وری در هکتار خواهد شد.
صالحی اظهار داشت: گسترش زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و کاهش مصرف کود و سموم در این حوزه نیز باید مورد اهمیت قرار گیرد.
وی بر پیگیری راه آهن جوین - اسفراین و ساخت راه آهن گرگان- بجنورد و مشهد نیز تاکید کرد و گفت: اقدامات اولیه راه آهن گرگان- بجنورد و مشهد انجام و قرار داد ها بسته شده است و 15 درصد سهم دولت نیز از طریق آستان قدس و صندوق توسعه ملی قابل وصول است.
استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: چهار بانده شدن جاده بجنورد- جنگل گلستان نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد، در این پروژه پیمان کاران 600 میلیارد ریال بدهی دارند، نماینده های مجلس برای این پروژه 510 میلیارد ریال اعتبار گذاشته اند.
استاندار خراسان شمالی گفت: امسال پوشش دیجیتال صدا و سیمای این استان را کامل خواهیم کرد.
در این آئین از زحمات محمد حسین علی نیا قدردانی و رضا رجب زاده به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی معرفی شد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.