عبدالله یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان را 350 هزار تن عنوان کرد و گفت: 24 مرکز مباشر و 18 سیلو و انبار دولتی در شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان برای تسهیل و ارائه خدمات هرچه بهتر در امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پیش بینی بینی شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود از سطح 139 هزار کشتزارهای گندم، 164 هزار تن محصول خریداری شود.
وی افزود: کشاورزان امسال در 49 هزار هکتار اراضی آبی و 80 هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت کرده اند.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری 13 هزار ریال تعیین شده است گفت: انبارهای مناسب از نظر فنی و بهداشتی برای خرید گندم از کشاورزان در نظر گرفته شده است و برای محموله هایی که به سیلو و انبارهای وابسته به شرکت غله حمل می شود نیازی به صدور معرفی نامه کتبی نیست.
یوسفی افزود: مراکز صدور بارنامه در نقاط عمده تولید گندم در این استان مستقر هستند و محموله ها بایستی با صدور بارنامه معتبر از مبدا بارگیری داشته باشند.
وی گفت: پرداخت بهای گندم نیز به شکل 50 درصد مرحله اول و در مرحله دوم 50 درصد به شکل اتوماسیون در نظر گرفته شده تا اجحافی صورت نگیرد.
یوسفی اظهار داشت: خشکسالی باعث شده که 15 هزار هکتار از اراضی دیم این استان به مرحله برداشت نرسد اما با توجه به توزیع به موقع بذر، تغذیه گیاهی و مکانیزاسیون تولید گندم این استان امسال در مقایسه با سال قبل افزایش خواهد داشت.
وی افزود: سال گذشته 139 هزار تن گندم از سطح کشتزار های خراسان شمالی تولید شده بود.
وی گفت: امسال گندم کشاورزان تا 2 درصد سن زدگی بدون کسر قیمت از گندمکاران استان خریداری می شود.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.