به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی عصر دوشنبه در آیین پایانی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سیره امام سجاد(ع) اظهار کرد: اگر به دنبال ریشه و بنیاد برای اقتصاد هستیم، بنیان مرصوص اقتصاد، فرهنگ است.
وی افزود: برای مقاوم سازی فرهنگ، باید آن را بشناسیم و معرفی فرهنگ اصیل اسلام در فرمایشات اهل بیت(ع) و آیات قرآن میسر است.
دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به لزوم ترویج و تبیین سیره و سبک زندگی امام سجاد (ع) گفت: این امام همام، همه چیز را در خفقان آموخت و فضای آن زمان، فضای سخت و خفقان بود که حتی اجازه فعالیت نبود.

* خراسان شمالی مدلی برای انسجام بخشی در کشور
حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت وجود انسجام و همدلی در جامعه گفت: اگر در کشور انسجام باشد، سریع تر به اهداف خواهیم رسید.
وی گفت: اکنون منابع مالی، اعتبارات، سرمایه های انسانی و سرمایه های اجتماعی در کشور موجود است که باید از آن استفاده شود و در این زمینه همدلی و انسجام در خراسان شمالی می توند الگویی برای تمام کشور باشد.
دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: خراسان شمالی، خطه هنرمندان و اصحاب هنر و اندیشه است و خوشبختانه تعامل ارزشمند و ارتباط خوب میان مردم و مسئولان در این استان وجود دارد.

* 6 اثر برگزیده شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: 113 اثر از 257 اثر رسیده به دبیرخانه این همایش به مرحله دوم داوری راه یافت که از این تعداد، 6 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده است.
حسین فرخنده اظهار کرد: 257 اثر از نویسندگان 24 استان به دبیرخانه همایش رسید که 197 اثر در بخش مقاله و 60 اثر در بخش اینفوگرافی است.
وی افزود: هفت نفر از اساتید حوزه علمیه خراسان، آثار رسیده در بخش مقاله را بررسی کرده و کار داوری آثار بخش اینفوگرافی نیز توسط سه نفر از اساتید دانشگاهی انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای برنامه های جانبی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) افزود: در این مدت 20 کارگاه آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) در شهرستان های استان برگزار شده است.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.