به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی متن پیام تبریک محمد رضا صالحی به شرح زیر است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
روز معلم امسال در تقارنی فرخنده، با زادروز مهدی موعود(عج) هم زمان شده است؛ نمادی از نقش آگاهی و امیدبخشی و انسان سازی معلمان که همانند انبیا و اوصیای الهی، با خودسوزی و خودسازی، در راه دیگرسازی و برساختن جامعه ای متعهد، آگاه، آزاده و رو به کمال تلاش می کنند.
در ستایش شغل شریف معلمی و مقام والای معلمان بسیار سخن گفته و نگاشته شده است. در این خصوص همین نکته بس که اول معلم عالم امکان، پروردگار متعال بوده و این جایگاه ممتاز را به انبیا و اولیا به ودیعه نهاد.
امروز نیز همه باور داریم که برای نیل به ایرانی آباد، آزاد و سربلند، به تحولی عمیق در نظام آموزشی کشور نیاز است که اهتمام دست اندرکاران و دقت نظر سیاستگذاران، وفاق و همدلی جامعه بزرگ فرهنگیان و کوشش جمعی خستگی ناپذیر آنان در مسیر دشوار فرهنگ سازی مستمر لازمه آن به شمار می رود.
بی شک، سیاست ها و برنامه های نظام جمهوری اسلامی و مطالبه عموم خانواده ها از آموزش و پرورش در پروراندن نسل آگاه و کوشای فردا، جز با مشارکت این قشر به ثمر نخواهد نشست.
از این منظر، دولت تدبیر و امید تلاش وافری برای تحول در نظام آموزشی، باز کردن فضا برای طرح افکار جدید و ترویج روحیه آزاداندیشی و تفکر نقادانه از سطوح پایین و سنین دبستان تا سطوح بالاتر مصروف داشته است و به یقین، این تلاش و برنامه ریزی ها بدون مشارکت همدلانه معلمان عزیز به نتیجه مطلوب نمی رسد.
فرصت را غنیمت می شمارم و یادی می کنم از استاد شهید مرتضی مطهری؛ کسی که می توان او را نمونه بارزی از معلمان فرهیخته، صاحب سبک، آزاداندیش و ژرف نگر دانست که برای تربیت نسلی پرسشگر، آشنا به مقتضیات زمانه و دارای روحیه استقلال طلبی و خودباوری، مخلصانه مجاهدت کرد و سرانجام به فوز عظیم شهادت نائل آمد.
فرارسیدن 12 اردیبهشت، روز معلم را به همه معلمان فرهیخته و جامعه بزرگ فرهنگیان سختکوش و خانواده آنان،اساتید دانشگاه در استان خراسان شمالی تبریک و شادباش می گویم و توفیق روزافزون آنان در راه نیل به آرمان های متعالی ملت و نظام جمهوری اسلامی و ساختن جامعه ای آباد، آزاد، پیشرو و مترقی را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.
اخبار خراسان شمالی را در کانال سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.