به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال 1391 تاکنون 2 هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری برای ساخت مدارس، فضاهای آموزشی و پروژه های عمرانی آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.
وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات بسیار خوبی برای کمک به ساخت و نوسازی فضاهای آموزشی استان اختصاص یافت و گام های خوبی برای حذف مدارس خشتی و گلی برداشته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، جایگاه خراسان شمالی در زمینه فضاهای آموزشی و استاندارد بودن این اماکن ارتقا یافت.

* نگرانی از 2 نوبته بودن مدارس
حاتمی گفت: اکنون مدرسه فرسوده و خطرناک که سبب نگرانی جان دانش آموزان باشد در استان نداریم اما برخی مدارس قدیمی که بنای آنان غیراستاندارد است، باید به مرور زمان، بهسازی و استاندارد سازی شود.
وی یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش استان را 2 نوبته بودن مدارس عنوان کرد و گفت: کمبود فضای مدارس در شهر بجنورد بیشتر مشاهده می شود و خسارت های زلزله ، این مشکل را بیشتر کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از خیران انتظار می رود کمک های خود را به ساخت و تامین فضای آموزشی در شهر بجنورد سوق دهند.
محمود اسدی، مدیر آموزش و پرورش بجنورد گفته بود 80 درصد از مدارس ابتدایی شهر بجنورد 2 نوبته دایر می شود و بشدت با مشکل کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم.
164 هزار دانش آموز در 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.