به گزارش ایرنا، علی قربانی شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه نسخه درمان در اقتصاد کشورهای مختلف است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب نیز بسیار بر مقاوم سازی اقتصاد و رونق اقتصادی تاکید داشته اند.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که همه چیز در داخل تولید شود زیرا ما در همه زمینه ها قابلیت و توان نداریم و باید توان و سرمایه را در جایی هزینه کنیم که قدرت رقابت در سطح دنیا برای ما وجود دارد.
وی تصریح کرد: به طور مثال، ایران در زمینه صنایع هسته ای، موشک سلول های بنیادین توانمندی و قابلیت رقابت دارد و می توانیم در ردیف کشورهای برتر باشیم.

* نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بالا است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نرخ بیکاری درمیان دانش آموختگان دانشگاهی کشور بیش از سیار اقشار است.
وی افزود: درصد زیادی از بیکاران ما دانش آموختگان دانشگاهی هستند و علاوه بر این، حدود 30 هزار تا 40 هزار اشتغال ناقص و بیکاران پنهان داریم.
قربانی گفت: برای رفع بیکاری، باید تلاش کنیم تا اشتغال پایدار در جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 41 درصد است گفت: این شاخص در ایران با وجود اینکه تا حدی ارتقا یافته و افزایش پیدا کرده اما هنوز مناسب نیست و این رقم در کشورهایی چون مالزی و اندونزی 60 تا 70 درصد است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما، پایین بودن میزان بهره وری است و این رقم در کشور کمتر از 6 درصد است.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی استانداری: نرخ بیکاری در خراسان شمالی 9.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 45.3 درصداست.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.