به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در سال 95 نرخ بیکاری خراسان شمالی 11.2 درصد به ثبت رسیده است و اکنون در جایگاه چهارم استان های کشور است.
وی تصریح کرد: در سال 96، ایجاد هشت هزار و 680 شغل در استان تعهد شده بود و ما ایجاد 10 هزار شغل را هدفگذاری کردیم اما در این مدت 12 هزار و 328 شغل ایجاد شد.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان شغل توسط 20 دستگاه اجرایی تعهد شده بود گفت: 11 دستگاه بیش از تعهد و 6 دستگاه کمتر از تعهد عمل کردند و سه دستگاه نیز شغلی ایجاد نکردند.
وی افزود: در سال 96، یکهزار و 14 نفر بیکار و مشمول بیمه بیکاری شدند و بر این اساس شغل خالص 11 هزار و 314 نفر به ثبت رسیده است.

*معرفی مفاخر استان
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری بزرگداشت آیت الله موسوی بجنورد در سال جاری گفت: تلاش داریم تا هر سال یکی از مفاخر استان در آیینی، معرفی شود.
وی با اشاره به تاثیر برجام در اقتصاد گفت: پس از برجام، فضا برای رونق اقتصادی بیشتر شده است و فضای پیش از برجام، سیر صعودی تورم و بیکاری و کاهش رشد اقتصادی بود اما پس از برجام شاهد کاهش تورم و بیکاری و افزایش رونق هستیم.

* رویکرد ایران تعامل سازنده با دنیا است
صالحی گفت: رویکرد ایران، تعامل سازنده با دنیا است و با آمریکا و یا بدون این کشور با قوت برنامه ها را ادامه می دهیم.
وی با اشاره به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است گفت: حمایت از کالای ایرانی یعنی تلاش برای تقویت تولید است.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تولید باید درون گرا و برون زا باشد و با ارتقای کیفت و کاهش قیمت تولید، توان رقابت با تولیدات خارج افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از مردم انتظار می رود که از تولید داخل حمایت کنند تاکید کرد: دستگاه های دولتی موظف هستند که جنس ایرانی بخرند و صرفا در مواردی که جنس خارجی مشابه ایرانی ندارد و در صورت ضرور، نیازها باید از تولیدات خارجی تامین شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: برای اینکه از کالای ایرانی به خوبی حمایت کنیم باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قوت بیشتری انجام شود.

* دستگاه های نظارتی جرات کار را از مدیران نگیرند
صالحی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دستگاه های نظارتی، قدرت و جسارت مدیران را نگیرند گفت: باید توجه داشت، یک دستگاهی که 10 کار درست انجام می هد و یک کار غلط مرتکب شده را باید به راه بیاورند و نباید جرات کار از مدیر گرفته شود.

* لزوم مدیریت مصرف آب
استاندار خراسان شمالی به خشکسالی و تدوین برنامه سازگاری با کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم تا مصرف آب در بخش های مختلف، مدیریت شود.
وی با تاکید بر توسعه اجرای سیستم های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی گفت: برای جلوگیری از بحران کم آبی، چاه های غیرمجاز باید بسته شود و جلوی اضافه برداشت از چاه های مجاز گرفته شود.

* زمین بلااستفاده برای بازآفرینی شهری معرفی شود
صالحی با اشاره به اهتمام دولت در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی که زمین بلااستفاده دارند باید آن را معرفی کرده و در اختیار برنامه های بازآفرینی شهری قرار دهند.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا با کمک به اجرای برنامه های بازآفرینی شهری، بخش هایی از بافت ناکارآمد شهری بهسازی شود و علاوه بر آن، ساخت و ساز رونق گیرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: رونق بازار مسکن و ساخت و ساز در رونق سایر بخش های اقتصاد تاثیر گذار خواهد بود.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.