حجت الاسلام علی اکبر صفری اسفیدان پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت 2 هزار و 315 نفر نیز در بقاع متبرکه خراسان شمالی اسکان یافتند.
وی گفت: در این مکان ها غرفه هایی از قبیل غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده، ازدواج و وقف نیز دایر است که از زمان اجرای طرح آرامش بهاری تاهفتم فروردین ماه امسال 9 هزار و 500 نفر از خدمات این غرفه ها بهره مند شدند.
حجت الاسلام صفری اسفیدان افزود: همچنین در این مدت از 22 بقعه متبرکه در خراسان شمالی بازرسی انجام شد.
وی گفت: اجرای طرح آرامش بهاری تا 15 فروردین ماه سال جاری در 45 امامزاده شاخص خراسان شمالی ادامه دارد و به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام صفری اسفیدان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری که هر سال با استقبال بی‌نظیر زائران همراه می‌شود، خیمه‌های معرفت است، گفت: در طرح آرامش بهاری امسال 16 خیمه معرفت برپا شده است.
وی همچنین گفت: در قالب اجرای طرح آرامش بهاری امسال 9 وقف جدید نیز به ثبت رسید که 2 مورد در شیروان، 2 مورد بجنورد و 5 مورد در فاروج است، بدین ترتیب تعداد کل موقوفات ثبت شده در استان به پنج هزار و 499 وقف افزایش یافت.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.