به گزارش ایرنا، محمود ثمینی یکشنبه در حاشیه جشنواره نوجوان سالم، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راهکارها برای جلوگیری از ازدواج دختران و پسران در سن پایین، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به خانواده ها است و والدین باید با تبعات ازدواج زودهنگام فرزندان آشنا شوند.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه های آگاهی بخشی در شهرستان راز و جرگلان و بجنورد در دستور کار است و تلاش داریم تا خانواده ها و دانش آموزان، گرفتار مشکلات این آسیب نشوند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی افزود: به صورت قهری نمی توان جلوی آسیب ازدواج در سن پایین را گرفت بنابراین باید آشنایی خانواده ها در این زمینه ارتقا یابد.
وی افزود: برای جلوگیری از ازدواج دختران و پسران در سن پایین، طرحی در مجلس در دست بررسی است که کف سال ازدواج را مشخص کند که البته هنوز قانون نشده است.
ثمینی درباره ابتلای دانش آموزان به اعتیاد اظهار کرد: خانواده ها باید مراقبت های لازم را داشته باشند و آسیب ها را بشناسند.
وی افزود: نوجوانان و جوانان بیش از سایر اقشار آسیب پذیر هستند بنابراین باید متناسب با نیازهای این قشر برنامه داشته باشیم.
ثمینی گفت: یکی از برنامه های لازم برای جلوگیری از ابتلای نوجوانان به آسیب های اجتماعی، ایجاد فضای بانشاط و شاد در جامعه است زیرا ایجاد فضای شاداب، به جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمک می کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: خوشبختانه شمار دانش آموزان معتاد در استان کم است و پاک ترین قشر جامعه، دانش آموزان هستند و خراسان شمالی نیز نسبت به سایر استان های کشور استان پاک است.

7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.