به گزارش ایرنا احمد ریواده روز چهارشنبه کارگاه آموزشی ویژه رسانه ها و روابط عمومی دستگاه ها با عنوان ضرورت اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و لزوم مشارکت جدی در جهاد امر مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها اظهار کرد: این آمار بر اساس شیوع شناسی و غربالگری توسط دانشگاه و دستگاه های مسئول انجام شده است.
وی افزود: 30 هزار نفر از معتادان این استان نیز در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند که به نوعی هم اکنون 50 درصد جمعیت در برنامه درمانی و ترک اعتیاد قرار دارند.
وی اظهار کرد: طبق شیوع شناسی بیشترین علت استفاده از مواد مخدر لذت جویی از آن و همچنین تاثیر خانواده بوده است.
وی با بیان اینکه 40 درصد از معتادان یکی از علت های اصلی استفاده از مواد مخدر را نشاط اجتماعی بیان کرده اند گفت: متاسفانه این امر نیز نیاز به بررسی دارد زیرا که لذت جویی و نشاط اجتماعی نیز متفاوت است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در شاخص های بین المللی حتی اگر یک نفر یکبار نیز از 10 نوع مواد مخدر استفاده کند معتاد شناخته می شود که در این شاخص معتاد درجه بندی خواهد شد.
ریواده با بیان اینکه حتی استفاده از قلیان نیز اعتیاد گفته می شود افزود: طعم ها به نوعی به شیشه آغشته هستند و خود قلیان نیز اعتیاد آور است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آیین های شادی و مراسم های عزاداری نیز از مواد مخدر استفاده می شود که این امر بسیار نگران کننده است.
وی بر همکاری و مشارکت رسانه ها در بحث پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید در این حوزه مطالبه گر باشند.
خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف 12 استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.