جلال حسن نژاد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان سطح 164 هکتار نهال کاری با گونه های غیر مثمر در قالب توسعه جنگل و غنی سازی جنگل ها و 376 هکتار دیگر هم بذرکاری انجام شده است.
وی گفت: این میزان جنگلکاری در تمامی سطح استان خراسان شمالی بوده است که برای اجرای آن پنج میلیارد ریال اعتبار از محل ملی و استانی هزینه شده است.
حسن نژاد با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ حفاظت از جنگل در جامعه افزود: باید در راستای حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم تا فرهنگ حفظ منابع طبیعی به یک فرهنگ بومی تبدیل شود.
رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: نقش و اهمیت منابع طبیعی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست، بهره برداری صحیح و معقولانه منابع طبیعی رمز موفقیت بسیاری از طرح های توسعه ای در سطوح ملی، منطقه ای و محلی است.
جنگل های استان خراسان شمالی مساحتی بیش از 434 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان را دربرگرفته است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور مدیریت بهینه، حفاظت، احیا و توسعه جنگل های استان، طرح هایی تحت عنوان مدیریت منابع جنگلی، جنگلداری چندمنظوره و جنگل داری تولیدی غیر چوبی تهیه و اجرا می کند.
از سال 84 تا سال 95، در این استان بیش از 2 هزار و 300 هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.