حسن وحید شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال برای اولین بار برای برداشت 15 تن زرشک کوهی در خراسان شمالی با بهره برداران قرارداد منعقد شد.
وی گفت: سال گذشته 8 طرح برنامه های بهره برداری به مورد اجرا گذاشتیم که توانستیم 23 تن محصول از این گونه ها برداشت کنیم که محصول اصلی علاوه بر باریجه، زرشک هم بوده و گونه زرشک برای اولین بار در سطح استان به مناقضه بگذاریم و مجری آن تعیین شود.
وحید با بیان اینکه کلیه بهره برداری از محصولات دارویی در سطح استان توسط مجریان منابع طبیعی که بومیان محلی هستند انجام می شود افزود: بالغ بر 15 تن در سال جاری براساس برنامه مدون طرح زرشک برداشت شد و الباقی کتیرا و باریجه بوده است که ارزش افزوده خیلی بالایی را برای استان در برخواهد داشت.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین در خصوص برنامه توسعه ای چیزی که در نظر گرفته شده است امسال بین هزار تا هزار و 500 هکتار بتوانیم برنامه ها و پروژه ها را اجرایی کنیم و به صورت میان کاری و کپه کاری در عرصه منابع طبیعی بتوانیم این کشت را صورت دهیم.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.