سرهنگ موسی الرضا حیاتی شنبه در گفت و گو با ایرنا از 41 فقره حریق طی سال جاری در استان خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا 289 هکتار از اراضی ملی و جنگلی این استان 28 هزار کیلومتر مربعی در آتش سوخت.
وی با بیان اینکه حریق صورت گرفته امسال در مقایسه با سال قبل از لحاظ تعداد و بعد سطح کاهش داشته است گفت: در مدت مشابه سال قبل 56 فقره حریق در سطح 451 هکتار از اراضی ملی و جنگلی رخ داد.
حیاتی با بیان اینکه سال گذشته بر اثر حریق 10 میلیارد و 375 میلیون ریال به اراضی ملی و جنگلی این استان خسارت وارد شد افزود: خسارت وارد شده حریق به اراضی ملی و جنگلی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عوامل انسانی و سهل انگاری گردشگران و دامداران را از علل اصلی حریق در مراتع عنوان کرد و گفت: توصیه می شود مردم هنگام خاموش کردن آتش در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند.
حیاتی افزود: همچنین توصیه می شود در صورت بروز و مشاهده هرگونه حریق مردم موضوع را سریعا به این اداره کل اطلاع دهند، مشارکت فعالی داشته باشند و مسئولان در این راستا اعتبارات حریق در استان خراسان شمالی را افزایش دهند.
وی گفت: شماره تلفن شبانه ‌روزی 1504 به‌ عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارشات مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می کند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.