به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، عباس اهرابی با اعلام اینکه حمایت از دانش آموزان مناطق محروم ازجمله اولویت‌های این نهاد است، اظهارکرد: از این مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون ریال برای دانش آموزان و مابقی نیز برای شهریه دانشگاه دانشجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.
وی گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد این استان حمایت از دانش آموزان و دانشجویانی است که در مناطق محروم سکونت دارند.
وی با یادآوری اینکه ‌اکنون هفت هزار و 300 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: کمیته امداد استان با ارائه خدمات متناسب با نیاز این دانش آموزان و دانشجویان به رشد و ارتقاء وضعیت تحصیلی آنها کمک می‌کند و اکنون کمک‌های قابل‌توجهی از ابتدای تحصیل به این افراد تا زمان فارغ‌التحصیلی آنها ارائه‌شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک‌های کمیته امداد خراسان شمالی به دانشجویان در 2 سرفصل تأمین شهریه مراکز دانشگاهی و سایر نیازمندی‌های ارائه می‌شود، بیان کرد: شهریه دانشجویان متناسب با رشته و مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود و همچنین در بخش دوم نیز در قالب کمک‌هزینه تحصیلی بابت هزینه خوابگاه، رفت و آمد و خرید سایر ملزومات ارائه می‌شود.

اهرابی با تأکید بر اینکه این نهاد برای ورود دانشجویان فارغ‌التحصیل به بازار کار نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دست اجرا دارد، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از استعداد سنجی و آموزش متناسب با رشته تحصیلی و همچنین دریافت تسهیلات خودکفایی برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.
وی در ادامه به خدمات کمیته امداد این استان به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در حال تحصیل تحت حمایت این نهاد علاوه بر هزینه پوشاک از کمک‌هزینه‌های کلاس تقویتی، کمک‌هزینه تحصیلی دختران و پسران مشغول به تحصیل در مدارس فنی و حرفه‌ای، معرفی به سایر خوابگاه‌ها بهره‌مند‌می شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته متوسط سرانه پرداخت کمک‌های تحصیلی این نهاد به هر دانش‌آموز تحت حمایت 650 هزار ریال بود گفت: امسال این رقم به ازای هر دانش‌آموز تحت حمایت به یک هزار و 200 میلیون افزایش‌یافته است.
وی در پایان به شیوه‌های آسان پرداخت کمک به دانش آموزان محروم اشاره کرد و گفت: مردم سخاوتمند این استان می‌توانند با مراجعه به سایت emdad.ir و یا از طریق شماره‌گیری کد #058*8877* کمک‌های نقدی خود را به دانش آموزان دانشجویان نیازمند اختصاص دهند.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.