محمد جواد تشکری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از سه سال گذشته اظهار کرد: هم اکنون فاز سوم این طرح در حال اجرا است که ماشین آلات کشاورزی با عمر زیر 25 سال پلاک گذاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده شامل تراکتور، کمباین، دروگر و انواع ادوات خودگران هستند گفت: 12 هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان خراسان شمالی مشمول اجرای این طرح است که 9 هزار دستگاه ماشین آلات دیگر باید پلاک گذاری شود.
تشکری مجری این طرح را راهور عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی تشکیل پرونده داده و کشاورزان را برای اجرای این طرح راهنمایی می کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه بیمه یکساله برای هر دستگاه ماشین آلات کشاورزی 10 میلیون ریال هزینه دارد استقبال کشاورزان از این طرح کم است.
تشکری افزود: هدف اصلی این طرح شناسنامه دارکردن تراکتورها و کمباین های واجد شرایط و فعال در بخش کشاورزی با اهداف انتظامی، ایمنی و تولیدی کشاورزی است که ایجاد مکانیزم کنترل در تردد، ساماندهی نقل و انتقال، نظارت و پایش ماشین آلات، آمار گیری دقیق ماشین آلات موجود در بخش، تامین سوخت از دیگر اهداف و مزایای این طرح است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.