سرهنگ علیرضا حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون گردنه های این استان دچار مه گرفتگی است از این رو از رانندگان عبوری درخواست می شود به جد نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه اکنون تمام محورهای استان به علت بارش برف و باران لغزنده است افزود: بارش برف به صورت پراکنده در تمام محورهای استان گزارش شده است از این رو از رانندگان درخواست می شود مقررات رانندگی را رعایت کنند.
وی گفت: رانندگان پیش از سفر از سالم بودن خودرو و تجهیزات گرمایشی و برف پاک کن آن اطمینان حاصل کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: داشتن زنجیرچرخ در طرح زمستان برای رانندگان عبوری از محورهای کوهستانی اجباری است و رانندگانی که زنجیرچرخ به همراه ندارند 300 هزار ریال جریمه می شود.
ول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم 4 هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.