به گزارش ایرنا، علی اصغر ایزدی شنبه در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی به لحاظ فعالیت نشریه ها و شمار مجوزهای صادر شده برای نشریه ها در رده های آخر استان های کشور قرار دارد.
وی تصریح کرد: نشریه های دارای مجوز این استان هم فعالیت خوبی ندارند و به طور منظم منتشر نمی شوند.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید تقویت و حمایت شوند خاطرنشان کرد: در این استان حمایت از رسانه ها به صورت ساختاری و تاثیر گذار نبوده است.

* کارگروه رسانه، مطبوعات و ارتباطات در خراسان شمالی تشکیل می شود
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی از تشکیل کارگروه رسانه، مطبوعات و ارتباطات در این استان خبر داد و گفت: در این کارگروه مشکلات و مسائل رسانه ها به صورت ساختاری مورد بررسی قرار می گیرد
وی خاطرنشان کرد: در استانداری حدود 70 کارگروه وجود دارد که زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت دارند اما جای کارگروهی مختص رسانه، مطبوعات و ارتباطات در استان خالی است.
وی خاطرنشان کرد: در این کارگروه و با ساختار سامان یافته ای که ایجاد می شود، رسانه ها، روابط عمومی ها و مطبوعات مورد حمایت قرار می گیرند.

* استفاده ابزاری از رسانه
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی استفاده ابزاری از رسانه ها را از مشکلات عرصه رسانه ای استان عنوان کرد و گفت: بعضا هر جا رسانه از دستگاه های اجرایی حمایت کرده و عملکرد را منتشر کرده حمایت شده است .
وی افزود: این روند هر چه بیشتر باشد نقد در رسانه ها کمتر می شود و در نهایت به ضعف دستگاه اجرایی می انجامد.
ایزدی خاطرنشان کرد: تاکنون حمایت ها از رسانه ها زیربنایی نبوده است و به صورت دیمی انجام شده است.
وی گفت: از دستگاه های اجرایی درخواست شده است تا برای حمایت از رسانه و نشریات استان، مشترک این رسانه ها شوند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: نداشتن بیمه و پایین بودن دستمزدها از مهم ترین مشکلات خبرنگاران است.
در خراسان شمالی 25 مورد مجوز نشریه اعم از مکتوب و غیر مکتوب، عمومی و تخصصی ثبت شده است و 250 نفر در عرصه رسانه های این استان فعالیت می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.