نماینده دبیرکل خانه کارگر با بیان این که سوء مدیریت‌ها در تشکل‌های خانه کارگر باعث آسیب جدی به جامعه کارگری شده است، گفت: خانه کارگر در هر استانی که با چنین مشکلی مواجه بوده برخورد جدی کرده و تغییرات اصلاحی را در جهت منافع کارگران انجام داده است چرا که در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم.

به گزارش ایلنا، شهبازی در نشست هم اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی خراسان شمالی، خانه کارگر را یک تشکل صنفی دانست و گفت: خانه کارگر بنگاه اقتصادی و یک تشکل سیاسی و حزبی نیست.

وی با بیان این که خانه کارگر به دنبال یک حزب و تفکر سیاسی نیست،اظهار داشت: عمده خط مشی سیاسی ما اصلاح طلبان است که آن را کتمان نمی‌کنیم.

شهبازی مجموعه فعالیت های خانه کارگر را فعالیت های صنفی عنوان کرد و افزود: عمده نگرش اصلی خانه کارگر رونق تولید و جامعه تولیدگرا است .

وی اظهار داشت: اگر امروز با تنش های اقتصادی در کشور مواجه هستیم به دلیل این است که ما به تولید در داخل کشور توجه خوبی نداشته ایم .

وی افزود: متاسفانه بحران در بنگاه های اقتصادی نظام سیاسی و اجتماعی ما را تحت تاثیر قرارداده که این مهم خیلی خوشایند نیست.

نماینده دبیر کل خانه کارگر در رابطه با عدم مدیریت درست برجامعه کارگر ، گفت: گاها سوء مدیریت ها باعث شده به کارگران آسیب های فراوان وارد شود .

وی افزود: امروز متاسفانه شاهد هستیم برخی مدیران از نیروی کار فاصله گرفته اند و وارد مسائل سیاسی شدند که این عامل آسیب جدی به جامعه بزرگ کارگری وارد کرده است که به جد نیازمند تمهیدات ویژه است.

شهبازی متذکرشد: براین اساس خانه کارگر در هر استانی که با این مسائل مواجه شده برخورد جدی داشته و تغییرات اصلاحی درجهت منافع کارگران لحاظ کرده است وتمام نیروها واعضای اجرایی خاطی را عزل و کنار گذاشته و ترکیب جدی از نیروی کار وارد بدنه کرده چرا که دراین زمینه باهیچ کس تعارف ندارد.

وی تصریح کرد: خانه کارگر حریم شکنی‌ها، بی حرمتی ها و رفتارهای غیر اخلاقی را قبول ندارد و به دنبال فضای مناسب و به دور از آسیب برای جامعه کارگری است.

نماینده دبیرکل خانه کارگر بر همگرایی، اتحاد در بین اعضای خانه کارگر تاکید کرد و گفت: امیدواریم این مهم در استان خراسان شمالی نیز اتفاق بیفتد و اعضای هیات اجرایی تشکیلات خانه کارگر را جز تشکیلات خود بدانند.

وی با بیان این که چیدمان اعضای خانه کارگر خراسان شمالی باید به سمت تشکیلات قوی دیگر استان بزرگ پیش رود، قول مساعدت لازم در راستای اصلاحات مدیریتی خانه کارگر خراسان شمالی داد.

شهبازی به تخصیص 100 میلیون تومان اعتبار برای  عملیات احداث ساختمان جدید خانه کارگر خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: این اعتبارات در دو مرحله 70 میلیون تومان و دیگر 30 میلیون تومان اختصاص یافت و انتظار ما این است که برای تکمیل ساختمان خانه کارگر، استان نیز کمک وحمایت های لازم راداشته باشد.

وی از 2 میلیون و  500 هزار نفر عضو رسمی خانه کارگر در کشور خبرداد وگفت: خانه کارگر در بسیاری از زمینه ازجمله  احداث دانشگاه های علمی کاربردی، مجموعه های ورزشی، سالن اجتماعات، فعالیت های رفاهی و درمانی برای جامعه کارگران ورود پیدا کرده است.

نماینده دبیر کل خانه کارگر به مشکلات درمانی جامعه کارگری در کشور اشاره کرد وگفت: مکاتباتی با مجلس داشته ایم که از محل ردیف های اعتباری به جامعه کارگری نیز دربحث درمان کمک شود.

وی به 160 میلیارد تومان طلب دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و کارگران را از سرمایه های اصلی وسهامدار واقعی تامین اجتماعی اعلام کرد وگفت: انتظارما براین است که مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز  از بدنه  جامعه کارگری انتخاب شود .

مدیریت خانه کارگر خراسان شمالی نیازمند تغییر وتحول اساسی است

حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز با بیان این که گاها برخی تشکیلات خانه کارگر را حزبی می دانند، ماهیت خانه کارگر را معیشتی، کارگری و اقتصادی دانست .

وی افزود انتظارما از جامعه کارگری این است در راستای فعالیت های معیشتی، کارگری واقتصادی حرکت کنند واز مسائل حزبی و سیاسی به دور باشند.

نوری بر تغییر و تحول اساسی درمدیریت خانه کارگر خراسان شمالی تاکید کرد وگفت: باید با تفاهم ، تعامل و همدلی از مسائل حاشیه ای جامعه کارگری را دور کنیم.

وی اظهارکرد: باید منابع شخصی در کارها کنار بگذاریم و منافع جمعی را اولویت قرار دهیم چراکه منافع شخصی باعث کم رنگ شدن اعتماد جامعه کارگری شده است.

وی افزود: متاسفانه دراستان هنوز نتوانسته ایم همگرایی در خانه کارگر ایجاد کنیم وبایدبه دنبال همگرایی باشیم.

عدم شفافیت در فعالیت ها و برنامه ها عمده  مشکل خانه کارگر

محمد صباغیان، نائب رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی  نیز یکی از مشکلات اساسی خانه کارگر استان را عدم شفافیت در فعالیت ها و برنامه ها عنوان کرد وگفت: عمدتا تمامی جلسات از شفافیت لازم و خروجی مناسب برخوردار نبودند.

وی به اهمیت جایگاه و نوع فعالیت خانه کارگر اشاره کرد و خانه کارگر  را چشم و امید تمامی کارگران دانست واظهارداشت: خانه کارگر مادر همه تشکل ها است.

وی افزود: اگر بخواهیم یک نهاد مدنی داشته باشیم باید خانه کارگر داشته باشیم دراستان خراسان شمالی چنین پتانسیلی وجود دارد ولی متاسفانه تاکنون از مدیریت و کارشناس توانمند برخوردار نبوده است.

صباغیان با بیان این که باید خانه تکانی اساسی درخانه کارگر خراسان شمالی اتفاق بیفتد از انتخاب ناگهانی سرپرست جدید خانه کارگر گلایه کرد وگفت : درانتخاب سرپرست جدید از اعضای هیات اجرایی   هیچ گونه نظرخواهی نشده است.

وی افزود:   دراین زمینه حداقل انتظار اعضای هیات اجرایی خانه کارگر مشارکت در تصمیم گیری ها است.

خانه کارگر خراسان شمالی نیازمند مدیریت توانمند از جنس جامعه کارگری است

ابوالفضل مجیدنیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و عضو اصلی خانه کارگر نقش خانه کارگر را در پرداختن به مسائل کارگری را بسیار کم رنگ یاد کرد وگفت: متاسفانه طی سال های گذشته حرکت های سلیقه ای و شخصی درخانه کارگر آسیب های فراوانی به جامعه کارگری استان  وارد کرده است.

وی با بیان این که مدیریت فعلی خانه کارگر خراسان شمالی توانایی مدیریت درست این تشکل راندارد، خواستار انتصاب و انتخاب مدیریت توانمند و از جنس جامعه کارگری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.