حضرتقلی حیدری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش صادرات این میزان محصولات کشاورزی را 8.6 میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی این استان طی مدت سال جاری از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل 201 درصد رشد و از لحاظ وزنی 94.5 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت محصولات کشاورزی 9 درصد صادرات کل این استان را به خود اختصاص داده است گفت: عمده کالاهای صادارتی کشاورزی این استان شامل مواد غذایی(رب گوجه فرنگی، شکر، ماکاورانی و ران مرغ) و دیگر محصولات( سیب زمینی، پیاز، تره بار، دام زنده، موسیر و خوارک دام و طیور) بوده است.
حیدری افزود: کالاهای صادراتی محصولات کشاورزی استان خراسان شمالی به 21 کشور خارجی از جمله ترکمنستان، عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، تایلند، آلمان و ... صادر می شود.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سهم کشورهای افغانستان از این صادرات 35 درصد، ترکمنستان 14 درصد، هند 15 درصد، عراق 6.5 درصد و سایر کشورها 29.5 درصد از سهم کل بوده است.
حیدری رب گوجه فرنگی، شکر، سیب زمینی و دام زنده را بیشترین محصولات کشاورزی صادر شده استان خراسان شمالی به سایر کشورها در این مدت ذکر کرد.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.