به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی سرهنگ محسن عربی با تاکید بر افزایش توان نیروهای یگان حفاظت استان در برخورد قاطع با متجاوزان و معترضان به اراضی ملی اظهار کرد: این دو مورد رفع تصرف در ماه گذشته انجام شده است.
وی افزود: در این دو مورد رفع تصرف مساحت 30 هزار و 800 مترمربع و ارزش ریالی بیش از 30 میلیارد و 640 میلیون ریال از تصرف زمین خواران آزاد شده است.
سرهنگ عربی همچنین به دو مورد اجرای حکم قلع و قمع در شهرستان گرمه اشاره کرد و افزود: این قلع و قمع به مساحت یک هزار و 767 متر مربع و ارزش ریالی673 میلیون ریال با همکاری و هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی برخورد قانونی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکام قضایی را از وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خواند و گفت: قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل حضور نداشتن ضابطان و نیروی ناجا، برخورد با متصرفان کم اثر بود، اما با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بخش بسیاری از مشکلات حفاظت از اراضی ملی برطرف شده است.
اکنون یک هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای استان و 22 هزار هکتار در حریم شهرهای استان در اختیار راه و شهرسازی است که به دلیل ارزش بالا انگیزه برای تصرف وجود دارد.
دهمین یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در استان خراسان شمالی در سال گذشته راه اندازی شد که به قول مسئولان مربوطه دیر هنگام بوده است.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.