غلامحسین ساقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو منعقد شده است، باید 50 درصد از هزینه های ایجاد زیر ساخت های مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی و 50 درصد نیز توسط وزارت نیرو تامین شود اما سهم وزارت راه و شهرسازی در این زمینه در این استان محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت توانست در سال مالی گذشته، حدود ١١٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز مسکن مهر وزارت نیرو اعتبار جذب کند و انتظار این بود وزارت راه و شهرسازی نیز به همین میزان، در ایجاد زیر ساخت ها در مسکن مهر کمک کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: البته این تکلیف وزارت راه و شهرسازی است و باید در قالب تنخواه یا واگذاری زمین، سهم خود را در تامین اعتبار مزبور محقق کند.
وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به صورت نقد یا اختصاص زمین، سهم خود را بپردازد.
ساقی اظهار کرد: سهم وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد زیرساخت های مسکن مهر در استان های دیگر پرداخت شده اما در خراسان شمالی تاکنون ریالی از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای سیستم فاضلاب به دست نرسیده است.
وی گفت: اکنون شرکت آب و فاضلاب در تامین زیرساخت های فاضلاب در مسکن مهر تنها مانده است و به لحاظ کمبود اعتبار برنامه ها به کندی پیش می رود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: در این باره پیگیری هایی داشتیم که هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی تصریح کرد: تعهدات وزارت راه و شهرسازی در آخرین نشست شورای مسکن استان مطرح شد و استاندار نیز بر اجرای آن تاکیدکرد.
وی با اشاره به اینکه راه وشهرسازی استان اعلام کرده زمین های در اختیارش قیمت مناسبی ندارد گفت: راه و شهرسازی از واگذاری زمین خودداری کرده اما درخواست این است که وزارت راه و شهرسازی زمین های در اختیارش در سایر استان ها را به فروش رساند و سهم استان را پرداخت کند.
ساقی در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای پکیچ های سیار فاضلاب در گلستان شهر گفت: با وجود برخی مشکلات، زمین مورد نیاز برای اجرای این سیستم سیار فاضلاب از راه و شهرسازی دریافت شده و اکنون اجرای طرح در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مجموعه گلستان شهر آغاز شده و تاکنون بیش از هفت هزار متر اجرایی شده است.

* بخشی از تعهدات راه و شهرسازی اجرایی شده است
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این باره گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح فاضلاب مسکن گلستان شهر در اختیار گذاشته شده و برای اجرای طرح های فاضلاب در مسکن مهر شیروان نیز واگذاری زمین در دست اقدام است.
مجید محمدی اظهار کرد: در سطح کشور سهم وزارت راه و شهرسازی برای تامین زیر ساخت های مسکن مهر از جمله اجرای سیستم های فاضلاب مسکن مهر، تامین نیمی از این هزینه ها است و مابقی باید توسط وزارت نیرو اختصاص یابد اما در خراسان شمالی براساس موافقت های انجام شده، این میزان 10 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بخشی از تعهدات راه و شهرسازی در استان اجرایی شده است خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان پیگیر است تا تعهدات خود در این زمینه را محقق سازد.
گلستان شهر بجنورد، بزرگترین مجموعه مسکونی خراسان شمالی است که در قالب طرح مسکن مهر اجرایی شد و اکنون حدود 20 هزار نفر جمعیت در این مجموعه مسکونی سکونت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.