به گزارش ایرنا، علی سرزعیم در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال رشد اقتصادی است و البته این رشد باید 2 ویژگی داشته باشد.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید فراگیر باشد تصریح کرد: این مطلوب نیست که رشد اقتصاد در بخشی از حوزه ها محقق شود و بخشی دیگر سودی از رشد اقتصادی نداشته باشند.
وی رشد اقتصاد با رویکرد رفع فقر را از دیگر ویژگی ها برای رشد اقتصادی عنوان کرد و افزود: دولت تلاش دارد تا رشد اقتصاد به نفع فقرا اتفاق افتد و برای تحقق این امر، موارد لازم در لایحه بودجه سال 97 نیز دیده شده است.

* 800 هزار خانوار زیر خط فقر مستمری بگیران
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون در سطح کشور 800 هزار خانوار شهری و روستایی درآمدی کمتر از حداقل ها دریافتی مستمری بگیران نهادهای حمایتی دارند و این خانوارها زیر خط حداقل مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و امدادی هستند.
وی اظهار کرد: در سیاست های اقتصادی رویکرد ما است که رشد اقتصادی به نفع فقرا و اقشار پایین جامعه باشد.

* توضیح برای وضعیت اقتصادی جامعه
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود به گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی و ناآرامی های اخیر اشاره کرد و گفت: شاید دولت نتوانسته است شرایط و وضعیت اقتصادی را برای مردم به خوبی توضیح دهد.
وی افزود: در دهه 80 و زمان دولت های گذشته، کشور درآمدهای خوبی از فروش نفت داشت و در این دوره رشد اقتصادی و نیز سرانه درآمد مردم بالا بود و این امر در زندگی مردم نیز محسوس بود و دلیل رشد اقتصادی در آن دوران، بالا بودن قیمت نفت ناشی از عطش اقتصاد چین بود اما بعدها و با تاثیرتحریم ها، رشد اقتصادی کاهش یافت.
وی گفت: رشد اقتصادی در سال91، 7 درصد و در سال 92 حدود 2 درصد افت داشت و البته در این سال ها تورم نیز فزایند بود و بیشترین تورم در اقلام خوراکی و مایحتاج غذایی بود که برای مردم نیز گرانی ها محسوس شده بود اما به طور میانگین تورم نیز در این دولت کنترل شد.

* در معرض ابرتورم بودیم
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما در معرض ابرتورم بودیم اما تورم 40 درصدی در آغاز دولت یازدهم اکنون کنترل شده است.
وی گفت: با اقدامات انجام شده، اولین سیگنال های رشد اقتصاد در سال 93 ظاهر شد اما این رشد نیز با افزاش عرضه نفت و کاهش تقاضا در بازار روبه رو شد.
سرزعیم اظهار کرد: در این سال آمریکا که وارد کننده نفت بود به صادرکنند تبدیل شد و کشور چین نیز تقاضا برای خرید نفت را کاهش داد از این رو با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، قمیت نفت به شدت کاهش یافت به طوری که درآمدهای نفتی ما به یک سوم رسید، این مواردی است که شاید مردم در جریان آن نیستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.