علی ربیعی در ادامه دومین روز سفر به خراسان رضوی روز جمعه در نشست مشترک شورای اداری شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در کاشمر به خواست برخی مسئولان برای حذف یارانه نقدی اشاره و بیان کرد: حذف یارانه بگیرانی که در دولت احمدی نژاد رقم خورد کار آسانی نیست و نباید سیاست عقبگرد را در پیش گیریم زیرا مردم به دولت تدبیر و امید به جهت رویکرد رو به پیشرفت آن رای داده اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز چراغ توسعه در کشور سبز شده و برای ادامه مسیر نیازمند همدلی، همزبانی، صبوری و تلاش هستیم اما مردم می پرسند چرا این توسعه در زندگی آنان نمود ندارد. دلیل آن است که این امر زمانبر می باشد و در عین حال تحقق توسعه نیازمند برنامه است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در مسیر عقلانیت قرار گرفته است و همین مسیر صحیح توسعه کشور می باشد. دولت روحانی، دولت یک منش، روش و یک مسیر است که مردم به این مسیر رای داده اند و در شرایط فعلی کشور بهترین مسیر می باشد و بدان اعتقاد داریم.
ربیعی افزود: ایران شرایط بسیار بد اقتصادی را پشت سر گذاشته و فرصت محدود پنج تا 10 ساله را برای جبران عقب ماندگیها دارد تا بتواند همگام با پیشرفت سایر کشورها گام بردارد. دنیا منتظر نمی ماند ایران به جایی برسد که بتواند سهم خود را بگیرد و در واقع با فکر ناقص و بدون برنامه هم نمی توان سهم خود را در بخشهای مختلف از دنیا گرفت.

* حمایت وزارت تعاون از کانونهای محلی توسعه و تحول
وی ادامه داد: تحقق هدفگذاری رشد هشت درصدی در اقتصاد با توجه به رکود مزمن چند سال گذشته و فشارهای اقتصادی دیگر کار بسیار دشواری است و تحقق آن 700 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این حال ظرف سه سال اخیر بگونه ای پیش رفته ایم که فقط بازار مصرفی دنیا نباشیم و بتوانیم سهم تولید خود را از دنیا بگیریم اما همچنان سهم ما از بخشهای مختلف از جمله گردشگری در جهان ناچیز است.
وی افزود: امروز با ایجاد کانونهای تحول شهری یا منطقه ای و استانی و بهره گیری از نخبگان هر منطقه می توان از مزیتهای اقتصادی منطقه ای برای توسعه استفاده کرد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی این کانونها حمایت می کند.
ربیعی ادامه داد: بسیاری از نقاط کشور توسعه نیافته و با وجود همه پیشرفتها امروز همچنان شاهد عقب ماندگیها در بخشهای مختلف هستیم. اگر کانونهای توسعه منطقه ای یا کارآفرینی در هر منطقه با یک هدف منسجم و استفاده از نخبگان شکل گیرد آن مناطق متحول می شوند. ایجاد کانونهای توسعه مناطق نیازمند هماهنگی نخبگان و مسئولان است.

* نوبت انتظار خدمات بهزیستی معنا ندارد
وی همچنین به حجم قابل توجه پشت نوبتیهای منتظر خدمات بهزیستی اشاره و بیان کرد: طی چهار سال اخیر 50 هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی اختصاص یافت که با توجه به این اعتبارات نباید هیچ پشت نوبتی در بهزیستی وجود داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص خواست شهرستانهای کاشمر و بردسکن برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی نیز گفت: درمانگاههای تامین اجتماعی سطح بندی دارد و به راحتی نمی توان در هر منطقه آنها را راه اندازی کرد.
وی افزود: طی چند سال اخیر سفره درمانی را بسیار بزرگ کردیم بطوری که در سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید هشت هزار میلیارد تومان به حوزه درمان اختصاص یافت اما امروز این رقم به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است که 17 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بیمه سلامت است. این هزینه ها موجب شده توان ساخت بیمارستان در حوزه تامین اجتماعی کاهش یابد.
ربیعی بر توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای نیز تاکید و بیان کرد: راه نجات کشور آموزشهای فنی و حرفه ای و غنی سازی مهارت از درون است. مهارت نیروها نجاتبخش کشور است و کشورهای پیشرفته با نیروهای ماهر خود رشد کرده اند اما متاسفانه در ایران نخبگی را رشد داده ایم که مهارتی نیست و این رویه باید تغییر کند.
وی در ادامه به آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق نیز اشاره و بیان کرد: طبق بررسیهای انجام شده در گذشته رابطه فقر و طلاق مستقیم و علت اصلی طلاق فقر بود اما هم اینک علت اصلی طلاق فقدان مهارت زناشویی زوجین و بیولوژیکی است و مسائل اقتصادی در رده سوم قرار می گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در حوزه اعتیاد عامل اصلی فقر بود اما هم اینک فقدان مهارت فرد در تعامل با جامعه موجب انزوا و اعتیاد او می شود.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/2713/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.