دکتر محسن رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به امکانات در بخش دولتی و ایجاد درمانگاه های تخصصی در این حوزه دریافت خدمات با مشکل مواجه نخواهد شد.
وی گفت: این افراد که شامل 170 هزار نفر هستند تحت پوشش هیچ گروه بیمه ای نبودند همچنین ساکن در شهرها و حاشیه شهرها نیز هستند.
وی افزود: در ابتدای طرح بیمه سلامت همگانی قرار بر این بود که افراد نیازمند که زیر پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند از این طرح استفاده کنند اما افراد با تمکن مالی خوب نیز وارد این بیمه شدند، حتی افرادی نیز که بیمه داشتند از بیمه خود خارج و زیر پوشش بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان قرار گرفتند.
وی گفت: حتی افرادی که دفترچه بیمه از سایر سازمان ها داشتند با زیر پوشش قرار دادن در این طرح خود را بیمه رایگان کردند.
رعنایی اظهار کرد: بیمه سلامت همگانی مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصویب نامه وزیران مقرر شد کسانی که دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی هستند تنها خدمات را از مراکز دولتی دریافت کنند این موضوع به نفع بیمه شدگان نیز است چرا که هم اکنون دانشگاه های علوم پزشکی با حداقل هزینه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد در صورتی که این افراد در مراجعه به بخش خصوصی باید هزینه هایی را پرداخت می کردند.
وی افزود: هم اکنون افرادی که دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی هستند از خدمات مراکز دولتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و اسفراین، درمانگاه های دولتی شامل فرهنگیان، جواد الائمه سپاه و سجاد نیروی انتظامی و غدیر بسیج شیروان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: افرادی که تمایل به دریافت خدمات از بخش خصوصی هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به تعویض دفترچه و تبدیل آن به دفترچه بیمه ایرانیان با پرداخت حق بیمه سالانه به شرط رعایت پوشش خانوار اقدام کنند.
وی با بیان اینکه پنج صندوق زیر پوشش خدمات بیمه ای هستند افزود: صندوق تمامی کارکنان دولتی و صندوق سایر اقشار که در مجموع 80 هزار نفر هستند ماهانه حق بیمه پرداخت می کنند در این صندوق مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: بیمه شده های روستایی نیز که شامل 520 هزار نفر در این استان است که تحت پوشش بیمه هستند و هیچگونه حق بیمه پرداخت نمی کنند، خدمات رایگان دریافت می کنند.
وی در خصوص صندوق ایرانیان یا خویشتن فرما نیز گفت: کسانی که دفترچه بیمه نداشته باشند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت برای آنان صادر می شود این افراد حق بیمه خودشان را پرداخت می کنند که هم اکنون 600 نفر زیر پوشش هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بیمه سلامت صدور دفترچه و پذیرش جدید به جزء نوزادان نداریم.
هم اکنون 90 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات بیمه ای هستند.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.