علی متقیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کمک ها شامل خرید 50 عدد سمعک به مبلغ 3.5 میلیارد ریال، 25 عدد ویلچر به مبلغ 120 میلیون ریال، لوازم التحریر، پوشاک زمستانی و برگزاری مراسم یلدا بوده است.
وی گفت: طی سه سال اخیر خیرین 350 عدد سمعک به مبلغ 13 میلیارد و 500 میلیون ریال به دانش آموزان استثنایی مدارس این استان کمک کردند.
متقیان همچنین از ساخت یک مدرسه خیرساز برای این دانش آموزان در بجنورد خبر داد و افزود: مدرسه مزبور 6 کلاسه با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال که ساخت آن از دو سال قبل آغاز شده و تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال از طریق سازمان استثنایی کشور طرحی به نام خدمات حمایتی، هزینه های پزشکی و پیراپزشکی دانش آموزان استثنایی را پرداخت می کند و دانش آموزانی که فاکتورهای خدماتی خود را تا قبل اسفندماه تحویل دهند هزینه آنان پرداخت می شود.
متقیان هزینه های ایاب ذهاب، توانبخشی، آزمایشگاه، داروهای مستمر، جراحی و ... را از جمله مشکلات دانش آموزان استثنایی این استان عنوان کرد.
هم اکنون 1200 دانش آموز با نیازهای ویژه در 59 مدرسه زیر نظر 600 نفر از کارکنان آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند که 62 درصد از دانش آموزان پسر و 38 درصد دختر هستند.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.