حسین فرخنده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این برنامه ها در شهرها و روستاهای استان با مشارکت مردم، کانون های فرهنگی مساجد و سایر ظرفیت ها اجرایی می شود.
اجرای نمایش های طنز خیابانی، برگزاری جشنواره شعر و برگزاری 10 شب 10 مسجد از جمله برنامه های تدارک دیده شده در دهه فجر امسال است.
وی با اشاره به اکران فیلم های فجر در استان گفت: علاوه بر بجنورد، شیروان و اسفرانین، برای اجرای این برنامه فرهنگی، سه سینما در آشخانه، گرمه و جاجرم در سال های گذشته به ظرفیت های استان اضافه شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این سینماها مجهز به سیستم دیجیتال هستند.
فرخنده افزود: تجهیزات سینمایی و مکان برای اکران فیلم ها در شهر فاروج و راز و نیز در دست پیگیری است و این شهرها نیز تا پایان امسال دارای تجهیزات سینمایی می شوند.

* تولیدات فرهنگی در انبارها محصور شده است
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز درباره اجرای برنامه های هنری در دهه فجر امسال گفت: هنر، یکی از ابزارها و فرصت برای انتقال ارزش ها و پیام انقلاب به نسل جوان است و باید تلاش شود از زبان و ظرفیت هنر در این زمینه استفاده شود.
وحید نمازی اظهار کرد: حوزه هنری اقدامات خوبی در استان برای تولید محصولات فرهنگی انجام داده است اما محصولات فرهنگی تولیدی ما در انبارها محصور مانده است.
وی با بیان اینکه نبود بستر برای عرضه این محصولات سبب شده تا تولیدات هنری و فرهنگی مورد استفاده قرار نگیرد افزود: تعداد فروشگاه های کتاب و تولیدات فرهنگی در این استان کم است و این امر سبب شده تا عرضه محصولات با مشکل رو به رو شود.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: این استان 12 شهید انقلاب تقدیم آرمان های نظام کرده است که این شهدا در کتابی با عنوان مجموعه خاطرات انقلاب منتشر می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.