به گزارش ایرنا، این جشنواره همزمان با میلاد بانوی بزرگ کربلا، حضرت زینب(س) از ٣٠ دی‌ تا دوم بهمن‌ امسال در زنجان برگزار می شود.
بر اساس فراخوان منتشر شده مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره شکوه 'شکیبایی' تا ٥ دی سال جاری و زمان اعلام نتایج روز ١٨ دی‌ است.
بنا به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جشنواره امسال در 2 بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
بخش فرهنگی در قالب شعر، داستان و دلنوشته(فارسی و ترکی) و بخش هنری نیز در قالب نقاشی‌خط است.
ناصر مقدم هدف از برگزاری جشنواره ملی حضرت زینب(س) را اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری(س)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار برشمرد.
بر اساس فراخوان منتشر شده، آثار ارسالی در بخش فرهنگی باید در فایل word ٢٠٠٧ با فونت میترا ١٤ با فاصله یک سانتی‌متر از طریق پست الکترونیکی ارسال شود.
محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کنند.
ارسال آثار ادبی در پنج بخش (شعر نو، شعر کلاسیک، داستان کوتاه، داستان بلند، دلنوشته) به جشنواره آزاد است.
در بخش هنری نیز، هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر در رشته نقاشی‌خط به دبیر خانه ارسال کند.
آثار ارسالی می‌بایست با فرمت jpg با وضوح ٣٠٠dpi و اندازه تقریبی ١٠x١٥ سانتی‌متر باشد.
آثاری‌که فاقد کیفیت دیجیتالی باشد در مرحله نخست بررسی نخواهد شد و در صورت تأیید آثار ارسالی، از شرکت‌کننده جهت حضور در مرحله دوم دعوت به‌عمل خواهد آمد.
تکنیک خلق اثر در رشته نقاشی‌خط آزاد بوده و به هنرمندانی که آثارشان به مرحله دوّم (حضوری) راه یابد، گواهی شرکت اعطاء خواهد شد.
متقاضیان شرکت در چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) (شکوه شکیبایی) می توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی shakiba.zn@yahoo.com و یا به آدرس دبیرخانه جشنواره به آدرس: زنجان، میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حضرت زینب (س) «شکوه شکیبایی» ارسال کنند.
طبق اعلام فراخوان، در جوایز بخش فرهنگی؛ شعر(ترکی و فارسی) به نفر اول تا سوم به ترتیب مبلغ ١٠، ٨، ٦ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.
نفرات چهارم و پنجم به طور مشترک به عنوان برگزیده هریک مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره دریافت می‌کنند.
در بخش داستان (ترکی و فارسی)، به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ ١٢، ١٠، ٨ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح سپاس جشنواره اهدا می شود و در بخش دلنوشته (ترکی و فارسی) نیز نفر اول تا سوم به ترتیب مبلغ ٦، ٥، ٤ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح سپاس جشنواره دریافت می‌کنند. نفرات چهارم و پنجم به طور مشترک به عنوان برگزیده، به هر یک مبلغ ٢ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.
در بخش هنری نفرات اول تا سوم به ترتیب ١٢، ١٠، ٨ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح جشنواره دریافت می کنند، به نفرات چهارم و پنجم به طور مشترک به عنوان برگزیده، مبلغ ٤ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره تعلق می‌گیرد.
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره حضرت زینب(س) دوم بهمن سال جاری در زنجان برگزار می شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.