ابوالفضل یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ملی مدیریت پایدار مراتع شامل سه زیر پروژه است این پروژه ها شامل پروژه های ممیزی، کنترل کوچ و چرا و پروژه نظارت بر طرح های مرتعداری است.
یاوری اظهار کرد: برای جبران کم بودن میزان اعتبارات، تلاش شده است تا از ظرفیت و توان مشارکت جوامع محلی و تشکل های تخصصی و نظام مهندسی و دانش آموختگان این بخش استفده کنیم.
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اجرای طرح اصلاح و احیا مراتع گفت: این طرح توسط استان ها اجرا می شود و برخی استان ها همچون خراسان شمالی در این باره خوب عمل کرده اند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در سطح کشور گفت: یکی از علت های بروز مشکل پدیده گرد و غبار، تخریب مراتع و پوشش گیاهی است و با توجه به تغییر شرایط تغییر اقلیم در جهان و ایران، نیاز است تا نگرش ها در بهره برداری از منابع طبیعی تغییر یابد.
وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم در کشور ایران حساسیت بالایی دارد افزود: مدیریت منابع آب و خاک، حفاظت از منابع طبیعی کشور برای جلوگیری از فرسایش آبی و خاکی از مهم ترین مسائل است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته یاوری اکنون از گستره 84.7 میلیون هکتاری مراتع، 7.8 درصد جزو مرتع خوب، 21.1 درصد مراتع با کیفیت متوسط و مابقی مراتع ضعیف است.
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: متاثر از خشک سالی ها، میزان تولید علوفه در مراتع به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است و علاوه بر آن برخی گونه های مرتعی هم در معرض انقراض قرار گرفته اند.
این مسئول کشوری برای بازدید از عرصه های طبیعی و گفت وگو با بهره برداری این عرصه ها سفری دو روزه به خراسان شمالی انجام داده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.