به گزارش ایرنا علی اصغر اسدی یکشنبه در دیدار با رئیس کل جدید دادگستری استان اظهارکرد: در اردیبهشت ماه امسال و با حضور بیش از 90 درصدی سران دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران، انتخابات اولین کانون سردفتران ودفتریاران اعضا هیات مدیره کانون برگزار و فعالیت جامعه به کانون سردفتران ودفتریاران ارتقا یافت.
وی با بیان اینکه تشکیل کانون ایجاد تشکلی مستقل و باعث دفاع از صنف حقوقی سران دفاتر وهمچنین دفتریاران می شود و با اشاره به کاهش آمار طلاق در سال گذشته دراستان افزود: اکنون 48دفترخانه اسناد رسمی در استان مشغول فعالیت هستند.
اسدی با اشاره به کسب رتبه برتر در ثبت معاملات در کشور توسط ثبت اسناد و املاک استان گفت: در شش ماهه سال جاری نیز با توجه به رکود معاملات بیش از 50هزار معامله در دفاتر سطح استان ثبت شد.
وی به ارائه خدمات الکترونیکی 98 درصدی در ادارات کل ثبت اسناد واملاک استان اشاره و اضافه کرد: با توجه به انتصاب رئیس اداره بازرسی در سال جاری، بازرسی و نظارت به بیش از 20هزار سندبازرسی نشده دفاتر اسناد در سنوات گذشته را ورود پیدا نمودیم و با برنامه ریزی صورت گرفته این امر درحال رسیدگی می باشد.
وی ادامه داد: در دادگاه انتظامی استان نیز تخلفات سران دفاتر اسناد رسمی، ازدواج، طلاق ودفتر یاران آنان بررسی و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی در همین خصوص افزود: با ایجاد کانون سران دفاتردراستان می توان از ظرفیت کانون در بازرسی ها نیز استفاده نمود و در برنامه های آتی ودعوت از میهمانان کشوری به طور رسمی ابلاغ اعضا هیات مدیره نیز اهدا خواهد شد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این دیدار اداره کل ثبت اسناد و املاک را جزء خانواده بزرگ قوه قضائیه دانست و گفت: با بررسی های به عمل آمده وسعت سرمایه ای منابع طبیعی بسیار وسیع می باشد وانتظار دقیق وبیشتر در امر تثبیت مالکیت منابع ملی را می طلبد.
حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری درباره صدور شناسنامه فنی و قانون پیش فروش ساختمان گفت: وقتی قانونی تصویب شد همه برای اجرای آن باید وارد میدان شوند.
وی اظهارامیدواری کرد که بتوانیم در بحث پیشگیری از وقوع جرم وهمچنین نقش بسیار مهم ثبت اسناد واملاک در جلوگیری وگسترش بافت های ناکارمد شهری منشاء اثرات مثبتی باشیم .
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.